مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام :

ضریب نفوذ اینترنت در ایلام ۸۷/۹۶ درصد است

بیرامی گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۰۶/۹۸ درصدو ضریب نفوذ اینترنت ۸۷/۹۶درصد است.

عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با بیان اینکه تمامی شهر‌های استان به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز هستند گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۰۶/۹۸ درصدو ضریب نفوذ اینترنت ۸۷/۹۶درصد است.

او افزود: اجرای ۶۰ کیلومترفیبرنوری در مرز‌های چیلات و چنگوله و همچنین اجرای بیش از ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری شبکه اصلی و ۱۲۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی، استان را دربرخی شاخص‌ها همچون ارتقاء شاخص IDI استان به ۱۶کشوری، جایگاه استان در بین استان‌های برتر در زمینه پوشش جاده‌ای و ضریب نفوذ تلفن همراه قرار داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام در ادامه به چالش‌های حوزه ارتباطی استان اشاره و یادآور شد: عمده چالش‌های موجود مربوط به اثرات امواج مغناطیسی سایت‌های تلفن همراه و سرقت است که در زمینه اثرات امواج مغناطیسی بار‌ها اعلام کرده ایم که هیچگونه زیانی ندارد و در این زمینه تمام استاندار‌های لازم در نظر گرفته شده است.

بیرامی ادامه داد: از مجموع ۶۸۰ روستای استان تاپایان سال، ۹۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند که از این تعداد۳۴۶ روستای مجهز شده به اینترنت پرسرعت مربوط به عملکرد دو سال گذشته وزارت ارتباطات است.

او بیان داشت: پایش شاخص‌های کمی وکیفی اپراتور‌های تلفن همراه در حال حاضر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت مستمر می‌پذیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام اعلام کرد: سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت بررسی و پاسخ سریع به مشکلات حوزه ارتباطات که بصورت روزانه پایش می‌شود، در دسترس مردم است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.