معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مشاهده مواردی از کرونای انگلیسی در کشور، گفت: خوشبختانه فعلا این ویروس به کرمانشاه نرسیده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا با اشاره به شناسایی چند مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در کشور گفت: تاکنون گزارش اثبات شده‌ای از تشخیص موارد ابتلا به این بیماری در استان نداشته ایم.

او به قدرت بالای سرایت این بیماری اشاره کرد و افزود: این بیماری به مراتب شدت انتقال بالاتری نسبت به کرونای معمولی دارد.

او افزود: متاسفانه در کنار قدرت سرایت بالا، شدت بیماری زایی کرونای انگلیسی هم بالاتر بوده و بیماری با علائم شدیدتری بروز می‌کند.

شکیبا میزان کُشندگی این ویروس را هم نسبت به کرونای معمولی بیشتر دانست و افزود: درصد‌ای مختلفی در این خصوص اعلام شده و برخی اعلام کرده اند میزان کشندگی این ویروس ۳۵ درصد بیشتر است و برخی منابع اعداد بالاتری گفته اند.

او افزود: از هم اکنون مردم باید حساسیت بیشتری در رعایت  دستورهای بهداشتی داشته باشند و باید بدانند تنها راه مقابله با این ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

شکیبا گفت: از مردم می‌خواهیم به طور جد از برگزاری مهمانی و دورهمی و حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنند و بطور جد استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.