رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که تلاش‌ها باید تا تحقق پیروزی، رفع محاصره، توقف تجاوز و احیای حاکمیت ادامه یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، «مهدی المشاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای پیروزی کامل و لغو محاصره و توقف تجاوز تأکید کرد.

او گفت: پایداری مردم یمن پیروزی را رقم زد. روز‌های اخیر شاهد مواضع مثبتی از سوی اتحادیه اروپا و حتی دولت آمریکا بودیم که بازنگری در سیاست خود را آغاز کرده اند. رویکرد بین المللی مثبت است و باید تا زمان لغو محاصره و توقف تجاوز ادامه داشته باشد. این مسئله مهمی است. باید تمام تلاش‌ها ادامه یابد تا مردم یمن پیروزی کامل را به دست آورند و محاصره لغو و تجاوز پایان یابد و تمام خاک خود را آزاد کنیم.

المشاط گفت: براساس تمام قوانین و شریعت‌های آسمانی ما حق دفاع از خودمان را داریم. هر عملی واکنشی به دنبال دارد و این جزو قوانین جهان است.

از سوی دیگر محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن گفت: ساکنان مأرب خانواده ما هستند و به دلیل تجاوزات ائتلاف و مزدوران که این استان را به اتاق سیاهی پر از ظلم و فجایع تبدیل کرده‌اند، رنج و مشکلات زیادی را متحمل شده‌اند. ما به ساکنان مأرب اطمینان می‌دهیم که عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی تنها کسانی را هدف قرار می‌دهد که با دشمن خارجی همکاری می‌کنند. ما از آن‌ها می‌خواهیم به راه درست بازگردند و درک کنند که ائتلاف متجاوز علیه آن‌ها نه برای آن‌ها می‌جنگد.

او همچنین اعلام کرد ما به هدفی مهم در فرودگاه بین المللی ابها با پهپاد صماد ۳ در پاسخ به تجاوز‌ها و محاصره صورت گرفته، حمله کردیم.

عبدالسلام در ادامه تأکید کرد: عملیات نظامی ما، دفاعی محض بوده و تا دست برداشتن متجاوز از اقدامات خود و رفع محاصره (یمن) ادامه دارد.

سخنگوی انصارالله یمن همچنین اعلام کرد: بدون گام‌های عملی در روی زمین که منجر به صلحی واقعی شود، اظهار نظر‌ها هرچه قدر هم که مثبت باشد، معنایی نخواهند داشت.

رژیم سعودی و امارات متحده عربی تلاش دارند با حمایت از مزدوران و گسترش ناامنی در استان مارب یمن، این استان را به مکانی برای حمله به نیرو‌های مردمی یمن تبدیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار