رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در جلسه شورای شهر گزارش کاری از مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: ما سعی کردیم در دوره اخیر، عملکرد گذشته را در ارتباط با آسیب‌های ‏اجتماعی بررسی کنیم، همچنین باید تاکید کرد که از همه ‏کارشناسان برای آسیب شناسی دعوت کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در خصوص موضوع اعتیاد هم تمام مدیرکل‌های اعتیاد بهزیستی از اول انقلاب را دعوت کردیم تا بگویند اگر ‏مشکل اعتیاد حل نشده ناشی از چیست؟

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در بحث اعتیاد رویکرد مراکز این نیست که بگویند معتادان بروند برای ترک اعتیاد متادون ‏بخورند، خیر! تیمی تخصصی وجود دارد که اگر آن معتاد ‏بیماری روانی در کنارش هم دارد ‏ تحت پوشش قرار گیرد.

قبادی دانا گفت: مراکز ‏درمانی اعتیاد ما اجتماع محور و خانواده محور است و درمان تک نسخه‌ای می‌کند، در این نوع فرد معتاد وقتی به مراکز شبانه روزی می‌آید، بعد ۸ ‏ماه به صورت سرپایی در باشگاه بهبود یافتگان حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به بحث کودکان کار، گفت: این موضوع بسیار بزرگ و مهم است، اما تاکید می‌کنم که هدف گیری ما در مرحله اول کودک نیست بلکه حمایت از کودک برای ‏جلوگیری از آسیب است زیرا کودک قربانی آسیب‌ها است و مجرم نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: موضوع مورد بحث ما این بود که کودکان سر چهار راه چه کودکانی هستند؟ آیا پدر و مادر بیمار دارند؟ آیا اعضای باند‌های قاچاق کودک هستند؟ آیا اتباع غیرایرانی هستند؟ آیا همه کودکان همین سرزمین ‏هستند؟

قبادی دانا تاکید کرد: اینکه ما ده روز مانده به شب عید به صورت ضربتی این کودکان را از خیابان جمع کنیم از اساس غلط است. من و همکارانم به یک الگوریتم مدیریتی رسیدیم و می شود گفت که نزدیک به یک سال هم این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم که دقیقا با بچه‌های صفر تا ۷ سال باید چه کرد؟ با کودک ۶ تا ۱۲ سال باید چه برخوردی داشت؟

قبادی دانا خاطرنشان کرد: گفته می‌شود که بیش از ۸۰ درصد این کودکان جزو اتباع غیر ایرانی هستند، اما به نظرتان آیا قانون به ما این اجازه را می‌دهد که فرقی بگذاریم؟ همچنین ما نظارت ویژه‌ای بر مساله کارگاه ها، کوره پزخانه‌ها و کارگاه‌های زیرزمینی داریم که در این خصوص اورژانس ۱۲۳ آمادگی کافی دارد که اگر معلول آزاری و همسر آزاری و خشونت خانگی رخ داد سریع اعزام شوند.

وی تاکید کرد: شاید تعجب آور باشد، اما ما کودکی داریم که پدرش رئیس باندشان است و سه همسر دارد که بیزینس راه انداخته است. طبیعتا این آسیب به بچه‌ها است؛ اگر ما به کودکانی که در وضعیت مخاطره آمیز هستند رسیدگی کنیم از حضور ۱۰۰ بزرگسال دارای آسیب در آینده جلوگیری می‌کنیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: از شورای شهر تهران میخواهیم که به کمبود‌های فیزیکی سازمان بهزیستی برای برگزاری جلسات و همیاری‌ها و… کمک کند تا بتوانیم در مسیر رشد و تعالی بهتر گام برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار