امید خیرخواه از افزایش ۵ درصدی آمار ازدواج در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، امید خیرخواه مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان گفت: یکی از مهمترین موضوعات در هر جامعه‌ایی به حوزه خانواده بر می‌گردد که از آن به عنوان یکی از نهاد‌های اجتماعی یاد می‌شود.

خیرخواه افزود:تاملی بر روند آمار‌های طلاق در کشور نشان می‌دهد که این موضوع در کشور نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است وبراساس گزارش سامانه ثبت آنی ازدواج و طلاق که در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق استان فعال است در ۱۰ ماهه سال ۹۹ آمار طلاق نسبت به مدت مشابه پارسال  ۱۱ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اهمیت بازرسی‌های مستمر از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این استان توسط بازرسان اداره کل ثبت اسناد و املاک، اظهار داشت: این امر امنیت خاطر برای مراجعین را درپی داشته و میزان شکایت از این دفاتر را به حداقل می‌رساند.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان افزود: در ۱۰ ماهه امسال با ۲۶۹ مورد بازرسی اعم از دوره‌ای و موردی از دفاتر اسناد رسمی استان به بیش از ۱۱۲ هزار و ۹۴۷ سند تنظیمی توسط بازرسان این اداره کل رسیدگی شد.

او ادامه داد: با ۲۶۹ مورد بازرسی از دفاتر ازدواج وطلاق استان نیز بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ سند تنظیمی، و تعداد ۲۳ مورد نیز بازرسی ازادارات تابعه مورد رسیدگی قرارگرفت و کسب رتبه‌های یک کشوری دربازرسی از دفاتر ازدواج و طلاق حاصل عملکرد کارکنان این اداره کل و واحد‌های تابعه بوده است.

گفتنی است در ده سال ۹۹ تعداد ۷ هزارو ۴۳ عقد ازدواج در ۳۵ دفاتر ازدواج وتعداد یک هزارو ۹۹۳ مورد طلاق در ۱۶ دفاتر طلاق سطح استان ثبت گردیده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
ممنون خبر خوبی بود