استاندار بوشهر گفت: از جمله طرح‌های اولویت دار استان، طرح پرورش ماهی در قفس است که علاوه بر کمک به ذخائر دریایی، به تولید و اشتغال استان هم کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر امروز در نشست مشترک کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید استان بیان کرد: تا سال ۹۶، ظرفیت سردخانه‌های استان ۵۴ هزار تن بود، اما این رقم اکنون به ۱۱۲ هزار تن رسیده است.

او افزود: چشم انداز تولید ماهی در قفس در استان، رسیدن به ظرفیت ۶۰ هزار تن است که از این میزان در سال‌های اخیر تولید ۲۱ هزار تن عملیاتی شده‌است.  همچنین تحقق  تولید چهار هزار تن ماهی در قفس در این استان برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه باید از ظرفیت استان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و دریایی برای صادرات محصولات تولیدی استفاده کرد، ادامه داد: اولویت بندی محصولات تولیدی استان ضروری است و از جمله طرح‌های اولویت دار، طرح پرورش ماهی در قفس است که علاوه بر کمک به ذخائر دریایی، به تولید و اشتغال استان هم کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


گراوند عنوان کرد: ظرفیت استان بوشهر در زمینه صادرات باید به کارگرفته شود که در این زمینه تولید بچه ماهی سی‎باس در این استان به عنوان تکمیل زنجیره صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: صندوق کارآفرینی امید استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به اختصاص منابع مالی در زمینه تسهیلات حوزه اشتغال پایدار اقدام کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دولت برای سود تسهیلات اشتغال روستایی یارانه پیش‌بینی کرده‌است، بیان کرد: استان بوشهر کمترین میزان انحراف در پرداخت این تسهیلات داشته است.

گراوند استاندار بوشهر بیان کرد: طرح‎‌های اجرا شده در استان به‌خوبی نشان می‏‌دهد که تسهیلات پرداختی در این استان بجا و براساس برنامه انجام شده است.

او، یکی از ظرفیت‎‌های این استان را تولید روغن نباتی برشمرد که در این زمینه، باید از سرمایه‎‌گذاران بومی حمایت شود تا به جای سرمایه‌‎گذاری در استان‌های همجوار در زادگاه خود به تولید و اشتغال‌زایی بپردازند.

استاندار بوشهر ادامه داد: از بانک‌های استان انتظار داریم برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز در زمینه طرح‌های اشتغال پایدار، تبصره ۱۶ اشتغال روستایی، رونق تولید و تبصره ۱۸ اقدام کنند.

گراوند با اشاره به اهمیت طرح‌های آب شیرین کن در استان گفت: بانک‎‌های صنعت، معدن و تجارت، توسعه تعاون و ملی که تسهیلات ویژه اجرای طرح‌های آب شیرین کن را در اختیار دارند، برای تسریع در اجرای این طرح‌ها، تسهیلات لازم را در اسرع وقت پرداخت کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.