معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از جان باختن نخستین قربانی ویروس کرونای انگلیسی در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد حاجی‌جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان  با اشاره به گزارش موارد مثبت از ویروس کرونای انگلیسی  در چند منطقه از کشور گفت: با رصد انجام شده نمونه یک مورد بیمار مشکوک به این نوع ویروس در این منطقه شناسایی و برای انجام آزمایش سنجش توالی ژنی به مرکز‌های دارای صلاحیت ارسال شد.

او افزود: این نمونه مربوط به یک بانوی ۴۵ ساله است که روز گذشته با علائم تب و تنگی نفس به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان مراجعه کرده بود.

به گفته او، این بانو به علت تشدید علائم ، تحت اقدام‌های لازم از جمله لوله‌گذاری تنفسی و تهویه مصنوعی قرار گرفت، اما با وجود تلاش‌های انجام شده، جان باخت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه ویروس جدید جهش یافته قدرت و سرعت انتقال بالاتری دارد، اظهار داشت: ابتلا در سن‌های پایین، شدت بیماری‌زایی و بدحال کردن بیشتر، مرگ و میر زیاد، احتمال نیاز به تهویه مصنوعی بیشتر از دیگر عامل‌های خطرزا از سوی این ویروس جدید است.

حاجی‌جعفری با یادآوری تلاش و عزم جدی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای شناسایی ویروس جهش یافته در این منطقه، نسبت به افزایش ابتلا به بیماری  کرونا هشدار داد.

  وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زرد است

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشور‌ها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه شده است.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
فقط بایدخودمون به فکرخودمون باشیم جون آدم مهمتره یاخریدعید الکی بیرون نرین ماسک بزنین همینکارا جونتون نجات میده
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
کرونا جان جهش یافته // کاشان تا قم راه زیادی نیست // ببینم چکار میکنی هااااا
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۱۱:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
محدودیت ها باید برگردد
Iran (Islamic Republic of)
امجدی
۱۱:۲۳ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
باید ویروس تو سطح کشور شیوع پیدا کنه بعد اگه مصلحت بود دولت یه فکری بکنه
Iran (Islamic Republic of)
امجدی
۱۱:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
به جای تلاش برای رفع محدودیت ها و باز کردن مدارسو استادیوم ها و گسترش این ویروس در جامعه، محدودیت ها باید قبل شیوع هر چه بیشتر این ویروس برگردانده شود