تاکنون ۹ هزار راس دام سبک و چهار هزار راس دام سنگین در شهرستان فارسان هویت‌گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم کوچکی مدیر جهاد کشاورزی فارسان گفت: تاکنون حدود ۱۳ هزار راس دام سبک و سنگین شامل ۹ هزار راس دام سبک و چهار هزار راس دام سنگین در این شهرستان هویت‌گذاری شده است.

او با بیان اینکه هزینه هویت‌گذاری دام به عهده دامدار است افزود: عاملان اجرای کار پیش از این از سوی جهاد کشاورزی تعیین و اکنون از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مشخص می‌شوند.


بیشتر بخوانید


کوچکی با اشاره به اینکه پس از انجام هویت‌گذاری اطلاعات در سامانه ثبت می‌شود اضافه کرد: این کار به صورت ادامه دار است و به صورت منظم رصد و پایش در این زمینه انجام می‌شود.

او ادامه داد: طرح هویت گذاری دام برای دام‌های دامدارای‌های سنتی و صنعتی اجرا می‌شود.

کوچکی گفت: طبق آمار سال گذشته شهرستان فارسان دارای ۵۰ هزار و ۲۹ راس گوسفند و بره، ۹ هزار راس گاو و گوساله و ۹ هزار و ۵۰۰ راس بز و بزغاله بوده است.

او همچنین به توزیع نهاده در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به رویکرد وزارتخانه نهاده براساس تعداد دام موجود و پروانه‌های بهره‌برداری برای هویت‌گذاری دام جذب و توزیع شده است.

کوچکی با بیان اینکه نهاده به میزان کافی وجود دارد اضافه کرد: امسال تقریبا دو هزار و ۲۲۰ تن خوراک و نهاده دامی برای بخش سنتی و یک هزار تن نهاده در بخش صنعتی توزیع شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار