از ابتدای امسال ۴۱ میلیون دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه توسعه صادرات کالا‌های غیر نفتی گفت: از ابتدای امسال ۴۱ میلیون دلار کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به هدفگذاری بیشتر بوده است.

او افزود: در حالیکه هدفگذاری امسال برای توسعه صادرات استان، ۴۰ میلیون دلار بوده، اما میزان صادرات انجام شده بیش از هدفگذاری بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال این میزان افزایش بیشتری نیز داشته باشد.


بیشتر بخوانید


نصیری با اشاره به مهمترین محصولات صادراتی استان اضافه کرد: بادام، خوراک آبزیان، لوازم خانگی، فولاد، سیمان، مواد لبنی، شیرخشک نوزاد، موکت و مصنوعات پلاستیکی از جمله محصولات صادراتی استان است.

او با بیان اینکه تراز تجاری استان در سال ۹۹ مثبت بوده است ادامه داد: در مقابل ۴۱ میلیون دلار صادرات از استان، ۳۱ میلیون واردات داشته‌ایم که این موضوع نشانگر تراز تجاری مثبت است.

نصیری گفت: بیشتر کالا‌های وارداتی به استان مربوط به ماشین‌آلات خط تولید است.

سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری هم به آغاز صادرات محصولات پتروشیمی لردگان اشاره کرد و گفت: با تداوم صادرات این مجتمع نیز ارزش صادرات استان از رشد بیشتری برخوردار می‌شود.

او افزود: در این نشست دو طرح زیرساختی به منظور توسعه صادرات کالا مصوب شد که از سازمان توسعه صادرات ایران کمک‌های بلاعوض برای این دو طرح اخذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار