فرماندار اوکیناوای ژاپن اعتراض کتبی این کشور به تعرض جنسی تفنگدار دریایی آمریکا به یکی از زنان ساکن اوکیناوا را به مقر این نیروها اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ژاپنی میانیچی، «دنی تاماکی» فرماندار اوکیناوای ژاپن در نامه‌ای، اعتراض کتبی این کشور در ارتباط با تعرض جنسی یک تفنگدار دریایی آمریکا به یکی از زنان ساکن اوکیناوا را به اطلاع مقر تفنگداران دریایی ایالات متحده در ژاپن رساند.

در این نامه که به «نیل اوونز» از مقامات مسئول تفنگدارن دریایی آمریکا در ژاپن تحویل داده شد، آمده است: «این حادثه نه‌تنها ساکنان محلی را به‌شدت آشفته کرد، بلکه نقض حقوق زنان ساکن این منطقه بود و این غیر قابل تحمل است. تفنگداران دریایی آمریکا فاقد سیستم آموزشی و مدیریت کافی هستند.»


بیشتر بخوانید:


مقام آمریکایی نیز پس از دریافت نامه با عذرخواهی مدعی شد برای اجرای نظم و انضباط سخت تلاش خواهد شد تا تفنگداران دریایی ایالات متحده اقدامات درستی را خارج از پایگاه انجام دهند.

پیش‌تر اعلام شده بود نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن گزارش‌ها در مورد استفاده مشترک از پایگاه تفنگداران آمریکایی در استان جنوبی اوکیناوا را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار