محمد رضوانی فر گفت: مجموع شرکت‌های زیان ده که در سال ۹۶، ۴۰ شرکت بود به کمتر از ۶ شرکت رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در مراسم رونمایی از ۴۰ قلم داروی جدید توسط شرکت‌های تابعه شستا، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹، ۳۳ پروژه به ارزش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: ۸۰ پروژه به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است. ۲۵۶ پروژه به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

رضوانی فر گفت: پروژه‌های شستا با اولویت و محوریت مناطق محروم و با هدف توسعه و اشتغالزایی پایدار این مناطق اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شستا افزود: در ۳۱ خرداد سال ۹۷، قبل از وزارت آقای شریعتمداری سود خالص شستا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و در ۳۱ خرداد سال ۹۸ به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و در ۳۱ خرداد سال ۹۹ به ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیدیم، طبق پیش بینی‌های انجام شده امید داریم در ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ سود خالص شستا به۳۲ هزار میلیارد تومان برسد.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: مجموع شرکت‌های زیان ده که در  سال۹۶، ۴۰ شرکت بود به کمتر از ۶ شرکت رسیده است.

مدیرعامل شستا ادامه داد: در شرکت‌های زیرمجموعه نزدیک به  ۱۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: خرداد سال گذشته از ۳ هزار و ۱۰۰ به ۸ هزار و ۱۰۰ افزایش سرمایه و اخیرا هم مجوز افزایش سرمایه را به ۱۴ هزار میلیارد تومان دریافت کرده ایم.

رضوانی فر تصریح کرد: شفافیت یک باور سازمانی است که به کاهش هزینه، چالاکی، سودآوری و... کمک می‌کند ۲۴ سامانه‌ شفافیت به طور جدی در دست است.‌ کمتر دو ماه آینده با همت همکاران افزایش سرمایه را در مجموعه خواهیم داشت.

وی بیان کرد: تمرکز به عرضه کالا و خرید کالا در بورس کالا، یکی از اقدامات ماست، پیش از این فقط ۳ کالا در بورس کالا داشتیم اما درحال حاضر بیش از ۲۸ کالا را در بورس کالا عرضه می کنیم.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: در کمتر ۱۱ ماه گذشته بازار سرمایه دو دوره افول و رونق را داشته است، رونق از اول سال جاری آغاز شد و بعد از به دوره افول رسیدیم، قضاوت درباره اقدامات و سرمایه ها باید متناسب با هر دوره باشد. بزرگترین عرضه های اولیه در دوره رونق بازار اتفاق افتاده است.

رضوانی فر افزود: در دوره افول شستا پیش از هر مجموعه دیگری، بازار گردانی ما شکل گرفت و کارهای مختلفی انجام می شود. با مسیری که در پیش گرفته ایم عرضه شرکت رایتل در بورس و سایر شرکت ها، برای جذاب تر شدن بازار سرمایه و ایجاد شفافیت را ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار