فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای باند حرفه ای کلاهبرداری که سوژه های خود را از بین مقامات دولتی در شهر های مختلف انتخاب کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی البرز گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر این که فرد یا افرادی با تشکیل باند کلاهبرداری و با سوء استفاده از عناوین مسئولان کشوری به خصوص استاندار، فرماندار و شهردار با سوژه‌های مورد نظر خود که اغلب پیمانکاران و افرادی هستند که در امر ساخت و ساز با نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی همکاری می‌کنند تماس گرفته و تقاضای کمک با موضوعات مختلف از قبیل کمک به امور خیریه، بیماران صعب العلاج، تقدیر از ورزشکاران، و ... می‌کنند.

فرمانده انتظامی البرز  افزود: در بررسی‌های اولیه اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشخص شد که متهمان در آخرین فعالیت مجرمانه خود با دستیابی به شماره تلفن پیمانکاران شهرداری کرج و تماس با آن ها، خود را استاندار البرز معرفی کرده و از آن‌ها می‌خواهد که در امور خیریه مشارکت کند، و این افراد نیز بدون بررسی و احراز هویت فرد تماس گیرنده با این اطمینان که استاندار با آن‌ها تماس گرفته است، مبالغی را به شماره حساب ارائه شده واریز می‌کردند.

سردار محمدیان گفت: در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی رد کلاهبرداران را در استان خوزستان شناسایی کرده و پس از انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و یافتن مخفیگاه آن‌ها در شهر‌های مختلف این استان، با دریافت نیابت قضایی به آن جا اعزام شده و در چند عملیات غافلگیرانه ۴ نفر از کلاهبرداران را دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل کردند.

او افزود: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد که متهمان در استان‌های اصفهان، خوزستان، گیلان، فارس و البرز به این شیوه بیش از ۱۰۰ مورد کلاهبرداری انجام داده اند.

سردار محمدیان گفت: متهمان در تحقیقات کارآگاهان، لب به اعتراف گشوده و به ۲۱ فقره جعل عنوان و کلاهبرداری به ارزش ۲ میلیارد ریال اقرار کردند.

فرمانده انتظامی  البرز افزود: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می‌توانند به پلیس آگاهی البرز واقع در میدان طالقانی ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ر  .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.