رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه سالانه حدود ۵۲۰ هزار تن گوجه فرنگی در این استان تولید می‌شود، گفت : سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری این محصول در استان توجیه فنی و اقتصادی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه سالانه در استان کرمانشاه بین هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گوجه‌فرنگی می‌رود، گفت : متوسط عملکرد تولید محصول گوجه‌فرنگی در استان خوشبختانه بالا است به طوریکه میانگین تولید در استان به ۷۰ تن در هکتار رسیده و حتی رکورد‌های بالایی نیز تا ۱۷۰ و ۱۸۰ تن در هکتار داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه پارسال حدود ۵۲۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان تولید شد، گفت : کیفیت محصول استان بسیار خوب و بالا و کمیت آن نیز در حد بالایی است و از این رو راه‌اندازی صنایع فرآوری و تبدیلی در زمینه گوجه‌فرنگی در استان توجیه‌پذیر است.

او ظرفیت استان در بخش فرآوری و صنایع تبدیلی رب گوجه را تا هفته گذشته ۲۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: هفته گذشته به دستور رئیس جمهوری واحد ۶۰ هزار تنی فرآوری گوجه فرنگی در کرمانشاه افتتاح شد و اکنون ظرفیت فرآوری این محصول در استان کرمانشاه به ۳۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: با پتانسیل و ظرفیتی که این واحد تازه افتتاح شده دارد امکان توسعه ظرفیت این واحد تا ۲۰۰ هزار تن وجود دارد.

حاتمی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک شاهد تکمیل ظرفیت صنایع فرآوری، بسته‌بندی و کنسرو گوجه فرنگی در استان کرمانشاه با رویکرد صادرات باشیم.

 او گفت: الان سه واحد فعال در زمینه فرآوری گوجه‌فرنگی با ظرفیت ۳۲۰ هزار تن در استان کرمانشاه فعال است.

او افزود: واحد‌های فرآوری سالانه از ۵۲۰ هزار تن تولید گوجه فرنگی تولیدی استان برای تبدیل به رب و کنسرو استفاده می‌کنند و مقداری هم از استان‌های همجوار به استان ما برای فرآوری وارد می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.