فریدون اللهیاری گفت: با شیوع ویروس کرونا، سعی کردیم شیوه‌های نوین بازاریابی را در حوزه صنایع دستی اجرایی کنیم .

فریدون اللهیاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: ویروس کرونا بیشترین آسیب را به مشاغل کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی وارد کرد. دو حوزه گردشگری و صنایع دستی در ساختار سازمانی ما جزو اولین مشاغلی بود که با شیوع کرونا آسیب شدیدی دید. در اسفند ماه سال گذشته با تعطیل کارخانه‌های صنایع دستی و نیمه تعطیل شدن فروشگاه‌های صنایع دستی مواجه شدیم.

او افزود: سه فصل گردشگری را امسال از دست دادیم و فشار زیادی را فعالان صنایع دستی ما تحمل کردند، با امید به اینکه به روز‌های خوب بازگردیم. با این اوصاف اداره کل میراث فرهنگی استان تلاش کرد در حد توان یک‌سری تمهیداتی را اندیشه کنند تا حدی آمال و مشکلات هنرمندان را کاهش دهد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر فعال در حوزه صنایع دستی استان داریم که در قالب ۵ هزار کارگاه صنایع دستی و هزار فروشگاه صنایع دستی فعالیت می‌کنند. ۶۰ هزار هنرمند صنایع دستی داریم که از این تعداد ۳۰ هزار نفر فعال در زمینه مشاغل خانگی هستند. به تعدادی از افراد که بیمه هستند، مبلغ ۶ میلیون تومان و کسانی که بیمه نیستند مبلغ ۱۲ میلیون وام تعلق گرفت و از طریق سیستم بانکی پیگیر هستیم تا اخر سال پرداخت شود.

فریدون اللهیاری افزود: در بحث‌های نرم افزاری سعی کردیم تهدید کرونا را تبدیل به فرصت کنیم. متاسفانه، چون صنایع دستی ما کهن هست، هنوز شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات ما به صورت سنتی اجرا می‌شود. سعی کردیم شیوه‌های نوین بازاریابی  را در صنایع دستی مانند صنعت گردشگری اجرا کنیم و آن استفاده از فناوری‌های جدید ارتباطی در بازاریابی نوین است.

او ادامه داد: تابه حال توانستیم حدود ۴۰ شرکت فعال صنایع دستی الکترونیک در استان با کمک بخش خصوصی ایجاد کنیم. فروش این افراد کاهش پیدا نکرد و حتی در بعضی موارد نیز افزایش پیدا کرده بود. این رشد نشان که شیوه‌های نوین می‌توانند سودمند باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.