بهره برداری از نوزدهمین مدرسه بنیاد برکت در قزوین

نوزدهمین مدرسه بنیاد برکت در روستای زویار در ناحیه یک قزوین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، نوزدهمین مدرسه بنیاد برکت با ۶ کلاس درس در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و ۳۴۰ مترمربع زیربنا و با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در روستای زویار  به بهره‌برداری رسید.

جوانبخت مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: بنیاد برکت در ساخت مدرسه به‌ ویژه در مناطق محروم استان به خوبی ورود کرده و بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت آن‌ها از این بنیاد تأمین شده است.

جوانبخت با اشاره به فعالیت بنیاد برکت از سال ۹۰ تاکنون در سطح استان، افزود: ساخت مدارس برکت با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور، تحولی اساسی و امیدوارکننده را در میان ساکنان این مناطق به وجود آورده است.

جوانبخت از مقاوم سازی بیش از ۷۷ درصد مدارس استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۳ درصد مدارس دیگر نیاز به تخریب یا مقاوم سازی دارند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین با بیان اینکه خیران مدرسه ساز در ساخت و تجهیز مدارس کمک‌حال این اداره کل هستند، تصریح کرد: هر مدرسه‌ای که توسط خیران ساخته شود نام آن مدرسه به نام آن خیر ثبت می‌شود.

جوانبخت با بیان اینکه هم اکنون قدمت مدارس استان قزوین ۲۵ تا ۳۰ سال است که نیاز به بازسازی و مرمت دارند، افزود: امسال هفت طرح با ۶۰ کلاس درس، هشت هزار متر زیربنا و ۳۱ میلیارد تومان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

استان قزوین دارای ۲ هزار واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.