رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم توسعه هم تکرار شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست‌های متعدد بازنشستگان درباره همسان سازی حقوق‌شان گفت: درخواست بازنشستگان، این است که طرح دو فوریتی مربوط به دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان را امضا کنم که چنین خواهم کرد. این قانون باید در برنامه هفتم توسعه هم تکرار شود.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس یادآوری کرد: البته هر طرحی که بار مالی داشته باشد، مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی است و شورای نگهبان آن را در هر صورت رد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان از طریق تقدیم لایحه دولت یا در قالب برنامه ۵ ساله امکان پذیر است.

حاجی بابایی اظهار کرد: مجلس در برنامه ششم توسعه، ماده ۳۰ قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را مصوب کرده است و بار‌ها در مدت اجرای این برنامه، پیگیری و تأکید بر محتوای آن را ار دستور کار قرار دادیم.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به این که قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تا سال ۱۴۰۱ هم ادامه دارد، گفت معیشت، حقوق و رفاه بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه هایم در گذشته و حال بوده است. از همه ظرفیت‌های قانونگذاری برای ارتقای وضعیت معیشت و رفاه بازنشستگان بهره برداری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۶:۱۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
چرا در همسان سازی ها - حقوق بازنشستگان ( کشوری و لشگری ) حقوقشان 5برابر (( بازنشستگان تامین اجتماعی )) اضافه شده است ؟؟؟؟؟ مگر بازنشستگان تامین اجتماعی چه گناهی کرده اند که همیشه جز مظلوم ترین اقشار جامعه هستند !!!
آخرین اخبار