قائم مقام کمیته امداد استان سمنان گفت: ۳۴۳ عامل افتخاری و مبلغ زکات با هدف نهادینه کردن فرهنگ زکات و جمع‌آوری این فریضه واجب با کمیته امداد استان سمنان همکاری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد قوسی قائم مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۴۹ روستای استان سمنان، افزود:  ۱۸۶  روستای دارای اقلام مشمول زکات ، در این فریضه الهی مشارکت  کردند.

او بابیان اینکه ۳۴۳ عامل افتخاری در استان سمنان با مقوله فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری و هزینه کرد زکات  با کمیته امداد استان سمنان همکاری می کنند، خاطرنشان کرد:  در ۹ ماهه سال جاری ۲۳ میلیارد ۲۰۸  تومان زکات در استان سمنان جمع آوری شده است و  زکات واجب در ۹ ماهه سال جاری به ۲ میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان رسید و بقیه در قالب زکات مستحبی بوده است.

محمد قوسی با اشاره به اینکه قالب اقلام زکات واجب استان سمنان در قالب گندم،جو،گاو و گوسفند است تصریح کرد: مشارکت هر چه بیشتر افراد در مقوله زکات مستحبی برای کمک به نیازمندان ضروری است.

 او یکی از ویژگی‌های اجتماعی پرداخت زکات را تعدیل ثروت، ایجاد اشتغال، فقرزدایی در جامعه برشمرد و گفت: بیمه شدن اموال پرداخت کننده زکات، تقرب به خداوند و افزایش برکات از آثار فردی زکات است.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.