معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از پایش واحد‌های صنعتی اهواز با هدف رعایت استاندارد‌ها و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شاکری معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به ضرورت پایش مستمر واحد‌های صنعتی گفت: هدف از پایش شبانه، بررسی روند فعالیت شبانه واحد‌ها و میزان رعایت ضوابط و استاندارد‌های محیط زیستی و جلوگیری از تخلف زیست محیطی در خارج از ساعت‌های اداری است.

او افزود: یکی از اهداف اجرای پایش شبانه بررسی صحت عملکرد واحد‌های صنعتی و خدماتی در همه ساعات شبانه روز است که بر این مبنا، در بازدید صورت گرفته از واحد فولاد خوزستان، ضمن بازدید میدانی از عملکرد واحد فولاد سازی، احیای مستقیم و گندله سازی، کانون‌های انتشار غبار که عمدتا ناشی از واحد مواد رسانی بوده شناسایی و مقرر شد برابر برنامه زمانبندی، اصلاح و توسعه غبارگیر‌ها از سوی شرکت فولاد خوزستان تسریع شود.

شاکری اظهار داشت: در خصوص شرکت کربن ایران مشکلات و چالش‌های زیست محیطی در نشست شبانه با مدیرعامل آن مجموعه بررسی و بر ضرورت جابجایی و انتقال آن به خارج از محدوده و حریم شهری تاکید شد و مسئولان این شرکت هم توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت انتقال به محلی مناسب و مطابق با استاندارد‌ها و ضوابط زیست محیطی ارائه دادند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: بررسی اقدامات و عملکرد محیط زیستی شرکت تاشا درخصوص کنترل غبار ناشی از عملیات سند بلاست از دیگر اهداف این پایش بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.