مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت:هر گونه فروش اجباری کالا به همراه کالای مورد تقاضای مشتری از سوی متصدیان واحد‌های صنفی و تولیدی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  داریوش جودکی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: با استناد به ماده ۶۴ قانون نظام صنفی، فروش اجباری کالا یا خدمات عبارت است از فروش اجباری یک یا چند نوع کالا یا خدمت به همراه کالا یا خدمت دیگرمورد تقاضای مشتری،که براساس قانوان ممنوع است.

او افزود: براساس گزارش های  رسیده، برخی از فروشگاه‌ها در کنار فروش اجناس دیگر مانند روغن کالا‌های دیگری نیز به خریدار تحمیل می‌کنند و در کنار خرید اجناس دیگر، روغن به مشتری تحویل می‌دهند که این عمل خلاف قانون  و اجحاف در حق مصرف کننده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تاکید کرد: فروش اجباری کالا و خدمات ممنوع است و تعزیرات حکومتی با اصناف و شرکت‌های پخشی که مرتکب این رفتار خلاف قانون بشوند به شدت برخورد می‌کند.

جودکی تصریح کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که همه کالا‌های اساسی مانند روغن در انبار‌ها موجود است و هیچ گونه کمبودی نداریم بنابراین تقاضا داریم مردم با توجه به سرانه مصرف خود خرید و از احتکار خانگی پرهیز کنند.

او در پایان از عموم شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را به تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ وسامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن وتجارت، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir. اعلام نمایند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
نظارت ها باید بیشتر شود و با تامین به موقع کالای مورد نیاز مردم در بازار باید آرامش و ثبات به بازار برگردد