خدایی گفت: مطالب منتسب به رئیس دانشگاه آزاد درباره مخالفت سازمان سنجش برای برگزاری دوره‌های تکمیل ظرفیت رشته‌های پیراپزشکی، صحیح نیست.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت برگزار نشدن تکمیل ظرفیت در رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد اظهار کرد: متاسفانه مطالب منتسب به رئیس دانشگاه آزاد درباره مخالفت سازمان سنجش برای برگزاری دوره های تکمیل ظرفیت، صحیح نیست.

معاون وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه آزاد در سال جاری بصورت کلی درخواست تکمیل ظرفیت در رشته‌های علوم پزشکی را مطرح کرد و سازمان سنجش بلافاصله این درخواست را به وزارت بهداشت منعکس کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش افزود: وزارت بهداشت بعد از دریافت این درخواست اطلاعات تکمیل ظرفیت به تفکیک رشته محل را از دانشگاه آزاد دریافت کرد.

خدایی گفت: سازمان سنجش این درخواست را به وزارت بهداشت ارسال کرد و امروز این وزارتخانه با برگزاری موافقت کرد که در جلسه شورای سنجش و پذیرش هم مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رئیس سازمان سنجش در واکنش به سخنان رئیس دانشگاه آزاد مبنی بر مخالفت این سازمان با برگزاری دوره های تکمیل ظرفیت توضیح داد: اگر این مطالب را رئیس دانشگاه آزاد گفته باشد، نشان از عدم اطلاع ایشان است.

آمادگی دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجویان پیراپزشکی

 محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی درباره تکمیل ظرفیت رشته پیراپزشکی دانشجویان  نوشت: «تا سال ۹۵ دانشگاه آزاد به صورت مجزا کنکور برگزار می‌کرد، اما در سال ۹۶ بود که برای اولین بار به بهانه نظام بخشی به جذب دانشجو بدون توجه به شرایط فرایند جذب در دانشگاه آزاد در شورای سنجش و پذیرش مصوبه‌ای تاسیس شد، مبنی بر اینکه هیچ زیر نظامی اجازه تکمیل ظرفیت در فرایند جذب دانشجو را ندارد مگر با مجوز شورای سنجش و پذیرش، این مصوب از سال ۹۷ اجرایی شد. امسال هم دانشگاه آزاد هم برای پر کردن ظرفیت‌های خالی مانده پیراپزشکی درخواست تکمیل ظرفیت داد.

اما متاسفانه رئیس سازمان سنجش که دبیر شورای سنجش هم هست، نه جلسه شورای سنجش را برگزار کرده و نه به دانشگاه برای جذب مجوز می‌دهد (تنها اقدام سازمان سنجش وقت یک مکالمه با وزارت بهداشت بوده است). هم اکنون به اطلاع متقاضیان محترم می‌رساند که طولانی شدن روند فوق منجر به پایان فرصت ثبت نام در ترم دوم می‌شود بنابراین در صورت تشکیل دیرهنگام جلسه شورای سنجش و موافقت احتمالی با تقاضا دانشگاه آزاد دیگر فرصتی برای ثبت‌نام وجود نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار