دادستانی در جورجیا از بررسی تماس تلفنی سناتور جمهوری‌خواه حامی ترامپ با وزیر خارجه این ایالت در زمان اعلام نتایج انتخابات خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، تماس سناتور گراهام با مقامات ایالت جورجیا به عنوان بخش مهمی  از بررسی نتایج انتخابات آمریکا، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

واشنگتن پست به نقل از منبعی ناشناس که نخواست نامش فاش شود، نوشت فانی ویلیس، دادستان منطقه‌ای فولتون، تماس تلفنی را که گراهام با برد رفنسپرگر، وزیر خارجه جورجیا ۱۰ روز پس از انتخابات ۳ نوامبر برقرار کرده است، به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی خود درباره تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین با متحدانش، برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات در این ایالت، مورد بررسی قرار می‌دهد.

رفنسپرگر در باره موضوع این تماس تلفنی به  واشنگتن پست گفته است گراهام جمهوری خواه و متحد نزدیک ترامپ از او پرسیده که آیا او قدرت از بین بردن آرا در برخی از شهرستان‌ها را دارد یا خیر. او اضافه کرد گراهام از او خواسته است که به طرز نامناسبی راهی برای کنار گذاشتن آرا  قانونی صادر کند.

کوین بیشاپ، سخنگوی گراهام، این اتهام را مضحک خواند. وی گفت گراهام از رفنسپرگر می‌پرسد که روند تایید نتایج چگونه است و سناتور هرگز از او نخواسته رای‌ها را رد کند.گراهام از بررسی این تماس تلفنی هنوز مطلع نشده است.

پیشتر هم ترامپ هم با این وزیر برای تغییر نتایج انتخابات تماس گرفته بود. در تماس ضبط شده ترامپ با رفنسپرگر، رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌گوید: همه آنچه می‌خواهم انجام دهم این است: من فقط می‌خواهم ۱۱ هزار و هفتصد و هشتاد رأی به دست آورم، یک رای بیشتر از آنچه که الان داریم.

دادستان‌های شهرستان فولتون، بزرگترین بخش ایالت جورجیا پس از دستور وزارت خارجه این ایالت، آغاز تحقیقات درباره تلاش ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را به صورت جدی‌تر کلید زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار