احداث ساختمان پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان، مزین به نام شهید سلیمانی امروز با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش، تحقیقات و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز اجرای طرح احداث ساختمان پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این پژوهشکده در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع، طی ۲ سال با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی احداث خواهد شد. 

 او با بیان اینکه مهم‌ترین ماموریت این پژوهشکده در حوزه اصلاح بذور( بذر‌های مختلف) است، افزود: کشور ما متاسفانه با کمبود شدید بذر اصلاح شده مواجه است و ما مجبوریم بخشی از نیاز‌های خودمان را از طریق خارج تامین کنیم. 

رحیمی بیان داشت: عمده اهتمام این پژوهشکده بر روی کشاورزی خود استان کرمان متناسب با اقلیم و شرایط استان است، به عنوان مثال در این پژوهشکده، باید تلاش کرد که بتوان گیاهان و محصولاتی را تولید کرد و پروررش داد که بتوانند از آب شور سیراب شوند و این در کشور ما خیلی مسئله مهمی است و یا اینکه گیاهانی پرورش دهیم که در برابر کم‌آبی مقاوم باشند و با آب کم بتوانیم به محصول برسیم. این‌ها همه از فعالیت‌های این پژوهشکده خواهند بود.

 او افزود: آنچه در ارتباط با این پژوهشکده مطرح است این است که شهید سلیمانی، یک بُعد دیگری هم دارد و آن هم بعد حمایت از توسعه علمی کشور است  و این پژوهشکده به اهتمام  وی پیگیری شده و تا این نقطه رسیده است.

معاون پژوهش، تحقیقات و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد:ح مایت از طرح‌های پژوهشی در استان کرمان به ویژه در حوزه کشاورزی اولویت وزارت علوم است.

او بیان داشت: طرح‌های پژوهشی گسترده‌ای در استان کرمان در زمینه تولید بذر در دست اقدام است و در آینده نزدیک وارد مدار تولید انبوه خواهند شد.

پژوهشکده فناوری تولیدات گیاهی دانشگاه شهید باهنر کرمان مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.