آیت الله حسینی همدانی گفت:سیاست قطعی نظام در خصوص برجام را رهبر معظم انقلاب بیان کردند که باید تمام تحریم‌ها توسّط آمریکا لغو و بعد توسط ایران راستی آزمایی و سپس برگشت ایران به تعهّدات برجامی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های این هفته خود بابیان این که آن چه در مورد برجام مطرح است و بعضی از آقایان در مصاحبه‌هایشان می‌گویند با آن چه حضرت آقا فرمودند مغایرت دارد، گفت: سیاست قطعی نظام در این مورد را رهبر معظم انقلاب بیان کردند که اولاً باید همه‌ی تحریم‌ها توسّط آمریکا لغو شود و بعد توسط ایران راستى آزمایى صورت بگیرد و بعد برگشت ایران به تعهّدات برجامى است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر این که بازگشت به برجام وقتی است که تحریم‌ها برداشته شود و خسارات وارده جبران شود،افزود: برداشتن تحریم‌ها و راستی آزمایی را فوراً نمی‌توان انجام داد و آقایان مواظب باشید این رئیس‌جمهور با قبلی فرقی ندارد.

امام جمعه کرج گفت: القا کردن این مطلب که تخلفات مربوط به قبلی‌ها بوده است زمینه‌ای برای شخص جدید فراهم نمی‌کند چراکه هردوی آن‌ها و سیاستمداران آن‌ها نابودی کشور را می‌خواهند.

نماینده ولی فقیه در البرز سفرهای سران قوا به کشورها را حائز اهمیت دانست و با تأکید بر عدم توجه به حواشی و سوءاستفاده‌ها،افزود: این سفرها موجب تقویت منطقه‌ای و یا از بین رفتن فتنه در منطقه می‌شود و ایران باید در تقویت دیپلماسی قضایی و دیپلماسی اقتصادی فعال‌تر عمل کند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به حضور پرشکوه و حماسی مردم ایران به ‌خصوص البرزنشینان در راهپیمایی ۲۲ بهمن که به‌صورت خودرویی و موتوری برگزار شد گفت: باید هم از خدای تعالی تشکر کنم و هم از ملت بزرگ ایران و هم البرزنشینان و مردم خوب کرج و دست‌مریزاد و آفرین بگویم بر این شکوه و عظمت که به وجود آوردید.

او افزود:مثل همیشه همه اقشار مردم با اتحادی دیدنی که در این مراسم نمادین با رعایت دستورات بهداشتی حاضر شدند به دنیا اعلام کردند که انقلاب اسلامی و آرمان‌های او زنده است و پیمان و میثاقی که با امام روح‌الله بستند هرگز گسستنی نیست و گام دوم انقلاب را باصلابت‌تر و پرشکوه‌تر و بااقتدار بیشتر برداشته و ادامه خواهند داد.

امام جمعه کرج با تأکید بر این که دنیا این را بداند که ایران قوی است و قوی‌تر هم می‌شود گفت:این قوت فقط به خاطر موشک‌های بالستیک نقطه زن با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و پیشرفت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف نیست؛ قدرت و قوت ایران از ایمان به خدا، حضور مردم و خون شهیدان است .

نماینده ولی فقیه در البرز افزود:این سیل خروشان معرفت و اقتدار مانعی ندارد و لحظه‌به‌لحظه علی‌رغم میل بدخواهان داخلی و خارجی به اهداف بلندش و ایجاد تمدن نوین اسلامی نزدیک‌تر خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این که انقلاب اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، گفت: گاهی تحریف به آرمان‌ها و اهداف انقلاب برمی‌گردد؛ یعنی خواسته یا ناخواسته نمی‌دانم افراد یک‌چیزهایی را می‌گویند که با اهداف اصلی انقلاب جور درنمی‌آید و بعد برای دشمنان خوراک درست می‌شود، به‌گزاف صحبت‌هایی گفته نشود.

او افزود: هدف وسیله ما را توجیه نمی‌کند اگر رهبر معظم انقلاب فتوا دادند که ایجاد و تولید سلاح هسته‌ای حرام است این را تاکتیکی نگفتند که امروز حرام است و بعد اگر دیدیم گیر افتاده‌ایم آن موقع دیگر حرام نیست فتواست چرا صحبت‌هایی می‌شود که برای نظام هزینه درست می‌شود؟.

امام جمعه کرج گفت: باید توجه داشته باشید انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بوده و برای پیشبرد اهداف بلندش انقلاب احتیاج به‌دروغ گفتن و عدم شفاف عمل کردن ندارد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: تمام مسائل انقلاب صریح و رو است و رهبر معظم انقلاب هم این را بیان می‌کند باید مواظب بود تحریف و انحراف اگر آمد گرفتاری‌هایی را درست می‌کند.

او با اشاره به نکات استانی، گفت: در استان هم راجع به انتخابات شوراها توجه کامل به حرف‌ها و عملکردها داشته باشید و خوب بررسی کنید، افرادی که از رانت مسئولیتی که داشتند برخلاف موازین، خدماتی را به خانواده و اطرافیان داده‌اند صلاحیت داشتن مسئولیت ندارند.

امام‌جمعه کرج  بابیان اینکه نکند با حرف‌های چرب و شیرین و قشنگ و زیبا دوباره مسیر ذهنی شما را تغییر دهند افزود: مواظب باشید در بحث شوراها در جنگ ادراکی و شناختی کسانی که می‌خواهند بر آن مسند بنشینند نیفتید چراکه دارند با یک شیطنت‌ها و زیرکی‌هایی ذهن‌ها را متوجه بعضی از جریانات می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر ادامه مسیر اصلاح مسائل استان، گفت: بنده از نزدیک با آن‌ها و تخلفاتی که بعضی از این آقایان کردند مواجهم و شما با انتخابتان می‌توانید کاملاً مسیر را به روی ریل درست برگردانید و بنده از این که بخواهم شفاف مسائل را بیان کنم معذورم هستم وگرنه با صراحت می‌گفتم که باید چه کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، افزود: یکی دیگر از آن رفتارهای انحرافی که مدتی است انجام می‌شود که حضرت آقا هم اخیراً برای بار چندم فرمودند بدزبانی و توهین است که متأسفانه این مسئله هم توسط عده‌ای در راهپیمایی امسال واقع شد که موردقبول نیست.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.