سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که موضع این کشور در قبال خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه تغییر نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌۲۴، درحالی که آمریکا بار دیگر از ترکیه خواست از سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ که از روسیه خریداری کرده است، صرف نظر و از آن‌ استفاده نکند، ابراهیم کالین، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه گفت که این کشور از مواضع خود در قبال خرید این سامانه پدافند هوایی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

پیش از این «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه به ترکیه هشدار داد و گفت پنتاگون می‌خواهد ترکیه این سامانه را نداشته باشد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه همچین درباره روابط این کشور و آمریکا پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات گفت که احتمالا رؤسای جمهور دو کشور طی روز‌های آینده بحث و گفت‌وگو داشته باشند.

ابراهیم کالین با اشاره به موضوعات اختلافی بین ترکیه و آمریکا گفت که واشنگتن باید حمایت‌هایش از گروه‌های تروریستی کرد سوری موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» که زیر مجموعه پ‌ک‌ک است، را پایان دهد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنانش از مواضع کشور در قبال قبرس و راهکار دو کشور در این جزیره و تغییر قانون اساسی ترکیه حمایت کرد و گفت که یکی از کوتاهی‌های نظام سیاسی این کشور این بود که از سال ۱۹۵۰ موفق به تدوین قانون اساسی مدنی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار