انتشار برنامه سفر پاپ فرانسیس به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی

با ورود هیئتی از واتیکان به عراق برنامه سفر پاپ فرانسیس برای دیدار با آیت‌الله سیستانی در ۶ مارس اعلام شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که هیئتی از واتیکان امروز (پنج‌شنبه) به نمایندگی از پاپ فرانسیس وارد نجف اشرف شد تا مقدمات سفر پاپ را به این شهر فراهم کند.

هیئت مذکور در دفتر آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان در عراق نشستی را با مقامات مسئول این دفتر در خصوص سفر آتی پاپ به این شهر و دیدارش با آیت‌الله سیستانی برگزار و اعلام کردند که قرار است پاپ فرانسیس در ابتدای ماه مارس آینده عازم نجف اشرف شود.

پایگاه خبری «المسله» عراق نیز امروز همزمان با سفر هیئت واتیکان به عراق، سندی از سفارت عراق در واتیکان در خصوص سفر پاپ فرانسیس اول به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی منتشر کرد.

در این سند آمده است که بنا بر گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های واتیکان و ایتالیا، قرار است پاپ پنجم مارس ۲۰۲۱ وارد عراق شود و تا روز هشتم مارس در این کشور خواهد بماند و با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق و همچنین با اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) بغداد ملاقات کند.

بنا بر این گزارش، در روز شنبه ۶ مارس (شانزدهم اسفند)، پاپ فرانسیس با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک خواهد کرد تا با آیت‌الله سیستانی دیدار کند. پس از آن با هواپیما به الناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی اور بازدید کند. عصر همین روز به بغداد بازخواهد گشت تا در مراسم کلیسای مار یوسف بغداد شرکت کند.

او هفتم مارس به اربیل سفر کرده و با مقامات منطقه کردستان و شماری از شخصیت‌های دینی در سالن تشریفات فرودگاه این شهر دیدار خواهد کرد وصبح هشتم مارس به بغداد باز خواهد گشت و پس از خداحافظی رسمی به ایتالیا برمی‌گردد.

پاپ فرانسیس ۸۴ ساله پیشتر طی مصاحبه‌ای با «سرویس خبری کاتولیک» شبکه سی‌اِن‌اِس اعلام کرده بود که من کشیش آن دسته افرادی نیز هستم که زجر می‌کشند و از این رو این مسئله برای مسیحیان عراقی مهم است که شاهد حضور پاپ در کشور خود باشند، حتی اگر نتوانند با وی دیدار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار