۹ پروژه بیمارستانی با مجموع ۸۲۲ تخت و اشتغال زایی ۱۷۱۳ نفر و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۵۵ میلیارد تومان امروز پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه افتتاح شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی در دولت تدبیر و امید و به خصوص در سال اخیر و با وجود شیوع بیماری کووید ۱۹ ادامه دارد و در تازه‌ترین افتتاحیه‌های پروژه‌های بهداشتی و درمانی، ساعت ۱۰ صبح امروز (پنجشنبه) ۹ پروژه بیمارستانی با مجموع ۸۲۲ تخت با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری و در قالب هفدهمین پویش «ره سلامت» افتتاح شدند.

این مراسم در قالب هفدهمین آیین افتتاحیه پروژه‌های بهداشتی و درمانی با عنوان پویش «ره سلامت» برگزار شد.

افتتاح بیمارستان شهر قدس

بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شهر قدس به کارفرمایی شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی کل کشور نیز با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

 

بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شهر قدس

این بیمارستان با زیربنای ۱۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع و تعداد ۱۶۰ تخت خواب شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، بلوک زایمان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و تصویربرداری است و همچنین منجر به اشتغال زایی ۴۲۰ نفر می‌شود.

افتتاح بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی شهید سلیمانی در تویسرکان

بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی سپهبد شهید قاسم سلیمانی در تویسرکان نیز به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان و اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان افتتاح شد.

بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی شهید سلیمانی در تویسرکان

این بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی با زیربنای ۱۶ هزار و ۹۳۴ مترمربع شامل بخش‌های بستری، جراحی، مراقبت‌های ویژه، بلوک زایمان، اورژانس، آزمایشگاه و تصویربرداری است و همچنین منجر به اشتغال زایی ۲۷۷ نفر شد.

افتتاح بیمارستان باغملک

بیمارستان ۱۴۰ تخت خوابی باغملک به کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و با اعتبار ۲۵۹ میلیارد تومان افتتاح شد.

افتتاح بیمارستان باغملک

این بیمارستان با زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۱۴۰ تخت خواب شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و تصویربرداری است و همچنین موجب اشتغال زایی ۱۶۴ نفر می‌شود.

افتتاح بیمارستان ۱۱۱ تخت خوابی شهدای هسته‌ای بوشهر

بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر با ظرفیت ۱۱۱ تخت بیمارستانی و کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و سازمان انرژی اتمی و همچنین با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

بیمارستان ۱۱۱ تخت خوابی شهدای هسته‌ای بوشهر

این بیمارستان ۱۱۱ تخت خوابی با زیربنای ۸۲۰۰ مترمربع و اشتغال زایی ۳۳۰ نفر با مشارکت سازمان انرژی اتمی ساخته شده و شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، سی تی اسکن، آزمایشگاه و تصویربرداری است.

توسعه بیمارستان بوعلی ساری

همچنین در این مراسم، طرح توسعه ۱۲۰ تخت خوابی بیمارستان بوعلی ساری با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان نیز افتتاح شد.

این بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی با زیربنای ۷۵۰۰ مترمربع شامل بخش‌های اورژانس، بستری، جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های عمل است و همچنین برای ۲۵۰ نفر اشتغال زایی خواهد داشت.

توسعه بیمارستان ۱۷ شهریور آمل

طرح توسعه بیمارستان ۱۷ شهریور آمل نیز در این مراسم افتتاح می‌شود که این طرح اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان داشته است.

این بیمارستان ۷۰ تخت خوابی با زیربنای چهار هزار مترمربع شامل بخش‌های اورژانس، بخش بستری اورژانس، بخش‌های بستری داخلی، سی تی اسکن و تصویربرداری است و برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی ایجاد می‌کند.

افتتاح مرکز تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی بجنورد

مرکز تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بجنورد به کارفرمایی بنیاد امور بیماری‌های خاص و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

این مرکز دارای بخش‌های دیالیز، شیمی درمانی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک‌های تخصصی با زیربنای ۳۶۳۰ مترمربع است و برای ۴۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

افتتاح بیمارستان زنان در اسفراین

بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اسفراین در استان خراسان شمالی به کارفرمایی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اسفراین با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان افتتاح شد.

افتتاح بیمارستان زنان در اسفراین

این بیمارستان ۶۸ تخت خوابی بوده و دارای بخش‌های زنان، نوزادان، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و اتاق عمل است. زیربنای این بیمارستان ۳۰۸۰ مترمربع است و منجر به اشتغال زایی ۹۲ نفر می‌شود.

این پروژه‌های بیمارستانی با مجموع ۸۲۲ تخت که با سرمایه گذاری ۱۳۵۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شوند، منجر به اشتغال‌زایی ۱۷۱۳ نفر خواهند شد.

افتتاح مرکز درمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی شهر بابک

مرکز درمانی تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر بابک در استان کرمان نیز به کارفرمایی بنیاد امور بیماری‌های خاص و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

این مرکز درمانی تخصصی دارای بخش‌های دیالیز، شیمی درمانی، تالاسمی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک‌های تخصصی با زیربنای ۳۱۵۰ مترمربع است. این مرکز منجر به اشتغال زایی ۴۰ نفر می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.