بیماران مبتلا به آپنه انسدادی خواب ممکن است به اختلالات مختلفی از جمله اختلال تمرکز و عوارض قلبی عروقی، بیماری های ریوی مبتلا شوند.

دکتر امین آمالی، متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری هایی تحت عنوان اختلالات تنفسی حین خواب وجود دارد که یکی از عمده ترین آنها اختلالات آپنه انسدادی خواب است.

وی گفت: آپنه به معنای قطع تنفس به مدت 10 ثانیه به همراه بیدار شدن از خواب است.

آمالی تصریح کرد: بیماران مبتلا به آپنه انسدادی خواب ممکن است به اختلالات مختلفی از جمله اختلال تمرکز و عوارض قلبی عروقی، بیماری های انسدادی عروق کرونر قلب و بیماری های ریوی مبتلا شوند.

این متخصص گوش و حلق و بینی اظهار کرد: برای این بیماران یک سری درمان های غیر دارویی مانند کاهش وزن، بهداشت خواب و استفاده از وسایلی که فشار مثبت به راه هوایی وارد می کنند ارائه می شود.

*وسایل نگهدارنده دهانی باعث بهبود خواب در این افراد می شود

آمالی در ادامه افزود: یکی دیگر از روش های تحت عنوان وسایل نگهدارنده دهانی است که زبان و یا فک تحتانی را به سمت جلو می کشد که باعث بهبود خواب می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: جراحی روی لوزه، جراحی روی دیواره های جانبی حلق، جراحی روی کام و زبان کوچک و جراحی روی خلفی زبان جهت کاهش حجم زبان از روش های جراحی جهت درمان آپنه انسدادی خواب است.

وی خاطرنشان کرد: روش درمانی دیگر جراحی بینی که از آن می توان به اصلاح انحراف بینی، جراحی فک و صورت به صورت جلو کشیدن عضلات زبانی و همچنین جلو کشیدن فک تحتانی و فوقانی اشاره کرد./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار