قاسمی پور گفت: بازگشایی بازارچه‌های مرزی مریوان پس از سه‌سال تحقق یافت که این موضوع کاهش فشار‌های اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شیوا قاسمی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازارچه‌های موقت مرزی، گفت: مطالبه روستانشینان مرزی مریوان و سروآباد پس از سه‌سال وقفه و انتظار تحقق یافت و این در حالی که برای بازگشایی این مرز‌ها از تذکر و نطق گرفته تا دیدار با مقامات سیاسی کشور، پیگیری‌ها و نشست‌های متعددی صورت گرفت و خوشبختانه خروجی آن توزیع عدالت اقتصادی در استان و پایانی بر تعلل‌ها در راه بازگشایی این مرز‌ها بود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از بازگشایی مرز‌های موقت مرزی پس از ۷ ماه پیگیری مستمر خبر داد و تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی بنده پیگیری مطالبه به‌حق و مهم بازگشایی معابر موقت مرزی دو شهر مرزی مریوان و سروآباد است.

او ادامه داد: علی‌رغم دستور کتبی بازگشایی این مرز‌ها از سوی وزیر کشور در ایجاد اشتغال پایدار برای جمعیتی بیش از ۴۰ هزار نفر در این شرایط اقتصادی و بیکاری تعللی صورت می‌گرفت که امنیت مرزنشینان و کوله بران را با تهدیدات جدی جانی و مالی روبروکرد.

نماینده مردم مریوان در مجلس یادآورشد: ادله‌های عدم بازگشایی این مرز‌ها نتوانست اراده معطوف به عمل را برای تحقق مطالبات مردم نجیب مرزنشین کوتاه کند و این اتفاق مهم در این ایام خجسته به بار نشست.

قاسمی‌پور با اشاره به آمار بالای بیکاران و وضعیت خطرناک و ناراحت‌کننده کوله بران و آسیب‌های ناشی از آن از جمله در مرز اورامانات، ابراز امیدواری کرد که با بازگشایی این دو بازارچه موقت مرزی مهم شاهد کاهش فشار‌های اقتصادی بر مرزنشینان و برقراری امنیت شغلی برای کوله بران باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.