معاون فرماندار بندر ماهشهر گفت: همه مدیران دولتی و غیر دولتی مکلف به تبعیت از مصوبات شورای مدیریت پسماند شهر ستان بندر ماهشهر هستند.

ابراهیم آریازنگنه، معاون فرماندار بندر ماهشهر در حاشیه نشست شورای مدیریت پسماند همین شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به شرایط خاص شهرستان بندر ماهشهر و وجود صنایع پتروشیمی، همه مدیران دولتی و غیر دولتی مکلف اند که از مصوبات شورای مدیریت پسماند تبعیت نمایند.

او با تبریک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: پیگیری‌های اعضای شورای مدیریت پسماند شهرستان بندر ماهشهر در جلوگیری از نابسامانی‌ها و مشکلات زیست محیطی و مدیریت نمودن پسماند‌های شهری، صنعتی و عفونی «قابل تقدیر» است.

آریا زنگنه بیان داشت: شورای پسماند پس از شورای تامین با توجه به شرایط خاص زیست محیطی شهرستان و وجود شرکت‌های پتروشیمی و سایر شرکت‌های تولیدی که آلایندگی‌های فراوانی را به دنبال دارند، بسیار مهم و کلیدی است.

معاون فرماندار بندر ماهشهر با اشاره به پسماند‌های خطر ناک عفونی حاصل از فعالیت‌های پزشکی و بیمارستانی، از مسئولین بهداشت و سازمان نظام پزشکی موکدا خواست که همه بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی را مکلف به جداسازی و امحاء زباله‌های عفونی نمایند و اداره محیط زیست را مکلف به نظارت و معرفی خاطیان به مراجع قضایی نمود؛ همچنین او شهرداری‌ها را به همکاری با محیط زیست فراخواند.

این مقام مسئول اظهار داشت: به دلیل حساسیت موضوع و جلوگیری از انتشار بیماری‌های عفونی و ویروس کرونا کارگروهی ویژه تشکیل شده که موظف شدند بصورت هفتگی نحوه حمل و جداسازی و تخلیه و امحاء پسماند‌های عفونی را رصد و گزارش نمایند.

ابراهیم آریا زنگنه بیان کرد: همچنین جهت ساماندهی نخاله‌های ساختمانیِ پتروشیمی‌ها و سازمان منطقه ویژه و مکان یابی جهت تخلیه پسماندها، با همکاری شهرداری بندر امام و نظارت اداره محیط زیست، نی زار‌های منتهی به پارک ۵۰ هکتاری بندر امام بدین منظور در نظر گرفته شده است و مقرر گردید با محوریت معاونت فرمانداری و بازدید میدانی بنده اقدامات لازم جهت هدایت پسماند‌های ساختمانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی‌ها و زیر سازی پارک ۵۰ هکتاری بندر امام صورت پذیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار