اتحادیه عرب با اشاره به تجاوزات مستمر تل‌آویو و افراط گرایی این رژیم، از جامعه جهانی خواست در حمایت از فلسطین موضعی عملی و قاطع اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الصحافة المستقلة، اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست تا موضعی عملی و قاطع برای تامین حمایت بین المللی از ملت فلسطین که در معرض جنایات جنگی هستند، اتخاذ کند.

این اتحادیه اعلام کرد: فلسطین نیازمند تعیین مسئولیت کیفری برای رژیم صهیونیستی و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل که مرتبط با پایان دادن به اشغالگری و اعطای آزادی و استقلال به فلسطینیان است، می‌باشد.

اتحادیه عرب بار دیگر اقدام مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی در تخریب و ویران کردن «حمصه» در غور شمالی برای چهارمین مرتبه را محکوم و آن را در چارچوب اجرای طرح‌های ریشه کن کردن فلسطینیان و آواره کردن آنان عنوان کرد که صهیونیست‌ها برای تسهیل در روند پروژه‌های شهرک سازی، الحاق و یهودی سازی انجام می‌دهند و این نقض کننده تمامی مواضع جامعه جهانی است.

«سعید ابو علی» دستیار دبیرکل امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی عربی در اتحادیه عرب در بیانیه‌ای مطبوعاتی ادامه تجاوزات مقامات اشغالگر صهیونیستی و هتک حرمت عمدی به مساجد و کلیسا‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را منعکس کننده میزان افراط گرایی اشغالگران عنوان کرد.

اردن نیز از جامعه بین المللی خواست تا با اتخاذ مواضع قاطع و فشار بر رژیم صهیونیستی، توقف اقدامات غیرقانونی این رژیم علیه ملت فلسطین را مطالبه کند.

روز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی روستای حمصه الباقیعا را در شمال کرانه باختری تخریب کرد که در اثر آن حدود ۴۰ خانه ویران و منجر به آوارگی ۱۱ خانواده از جمله ۴۸ کودک شد.

این در حالی است که طرح صلح عربی، معامله قرن و حتی توافق عادی سازی روابط با تل آویو مدعی حمایت از بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت‌المقدس شرقی است اما در واقعیت تجاوزات و اقدامات این رژیم در تعارض با این ادعاهاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار