رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در آینده همه معاملات فروشگاه‌ها در کشوز به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،   پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه با اصحاب رسانه در گچساران گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان، زیرساخت‌هایی در حال فراهم شدن است که  در آن همه معاملات و فروشگاه‌های کشور به سامانه سازمان امور مالیاتی متصل می‌شوند.

امید علی پارسا افزود: ۵۰ حرفه در قالب ۱۵ رسته شغلی در مرحله اول این طرح به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور متصل خواهند شد.

او به موضوع مالیات خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: برای خانه‌های خالی از سکنه جریمه سنگینی تعیین شده، به گونه‌ای که اگر اجاره منزل شخصی پنج میلیون تومان باشد جریمه خالی بودن این منزل ۲ ملیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. 
 
پارسا از وصول همه درآمد‌های مالیاتی کشور در سال جاری با وجود تحریم‌های سنگین خبر داد و گفت: درآمد مالیاتی با تمرکز بر واحد‌های بزرگ و حداقل فشار بر اصناف و طبقات بازار و حداکثری بخشودگی برای مقابله با فرار مالیاتی و ایجاد انگیزه برای مودیان در پرداخت مالیات برنامه ریزی شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به موضوع کسر مالیات از کارمندان و کارگران اشاره کرد و افزود: افرادی که حقوق آن‌ها کمتر از پنج ملیون تومان است از معافیت مالیات برخوردارند و از حقوق بیش از ۵ میلیون تومان کسر مالیات به صورت پلکانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.