فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران تا دستیابی به سلاح هسته‌ای تنها ۲ سال زمان دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی دستیابی ایران به بمب اتم ظرف دو سال آتی شد.

بنا به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، ژنرال تامیر هیمن، فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در یک نشست مطبوعاتی با استناد به منابع اطلاعاتی خود در ادعا‌هایی عنوان کرد ایران با وجود ضربات اقتصادی مهمی که اخیرا با آن مواجه بوده، بودجه برنامه هسته‌ای خود را کماکان ادامه می‌دهد.

به ادعای این مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، ایران در صورتیکه بخواهد، ظرف دو سال توانایی ساخت بمب هسته‌ای را دارد.

این مقام صهیونیست نگرانی این روز‌های مقام‌های اراضی اشغالی در خصوص برجام را بار دیگر عنوان کرد و مدعی شد ایران در شرایط فعلی توافق هسته‌ای را تنها راه برون رفت از بحران می‌داند و از این رو در تلاش است تا به توافق نامه‌ای که در سال ۲۰۱۵ امضا کرده، برگردد.

مقامات تل‌آویو مکررا این ادعا را مطرح می‌کنند که ایران منتظر بازگشت آمریکا به برجام است، زیرا این امر فشار تحریم‌ها را بر این کشور کاهش می‌دهد. دولت جدید آمریکا طی این مدت اعلام کرده در حال بررسی احیای برجام است، اما ایران تاکید دارد که آمریکا باید اولین قدم را در این باره بردارد و لغو تحریم‌ها را پیش شرط مذاکره با مقامات واشنگتن تعیین کرده است، زیرا پیمان شکنی در ابتدا از سمت دولت پیشین آمریکا صورت گرفته است.

پیش از این جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید ادعا کرده بود اگر ایران به اجرای تعهداتش ذیل برجام بازگردد، ایالات متحده به این توافق ملحق می‌شود. از سویی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد تا زمانی که ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف نکند، آمریکا محدودیت‌های تجاری و تحریمی را برطرف نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
پس چرا خودشون روز اول تولید کردند و استفاده هم کردند و هر روز مدرن تر و به روز تر می کنند ؟ بعنوان کادو به دوستانشان می دهند و دیگران را باهاش تهدید می کنند؟ چرا ما که نه نیت ساختش را داریم و نه تلاشی در این زمینه داریم ؟ چرا مال آنها به بهه ؟ اگه مال ما باش اخ اخه ؟
آخرین اخبار