اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تخریب خانه‌های مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با انتشار بیانیه‌ای به تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها بدست نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و بر «مخالفت شدید» اروپا با چنین اقداماتی تاکید کرد.

بر این اساس، در این بیانیه آمده است: در روز‌های اخیر، نیرو‌های اسرائیلی در مجموع ۴۶ سازه (ساختمان) را که به خانواده‌های فلسطینی تعلق داشت در همساالفوقا در شمال رود اردن توقیف و تخریب کردند. این دومین بار است که ساختمان‌ها در این منطقه تخریب می‌شوند. یکبار دیگر هم در روز سوم نوامبر سال ۲۰۲۰، تخریب گسترده‌ای در همین منطقه اتفاق افتاد.

در تازه‌ترین حادثه، نزدیک به ۶۰ فلسطینی از جمله ۳۵ کودک آواره و بی خانمان شدند. در هر دو مورد (تخریب) ساختمان‌هایی که از سوی اتحادیه اروپایی و کشور‌های عضو اتحادیه تامین اعتبار شده بود تحت تاثیر قرار گرفت.

این تخریب‌های گسترده مهر تاییدی است بر روند تاسف آور توقیف و تخریب که سراسر سال گذشته شاهد بودیم. این تخریب‌ها به رغم گسترش همه گیری کووید-۱۹ و بدون توجه به تعهداتی که اسرائیل در جایگاه اشغالگر و برپایه قانون بشردوستانه‌ی بین المللی سپرده است ادامه دارند.

اتحادیه اروپایی با اصرار و تاکید از اسرائیل می‌خواهد تخریب‌ها را متوقف سازد و زمینه‌ی دسترسی انساندوستانه را برای گروه‌های آسیب دیده فراهم آورد. اتحادیه اروپایی مخالفت شدید خود را با سیاست شهرک سازی اسرائیل و اقدام‌هایی که تل آویو در این زمینه انجام می‌دهد یادآور می‌شود، از جمله جابجایی اجباری، بیرون راندن از منازل مسکونی، توقیف و تخریب خانه‌ها فلسطینی که بر پایه قانون بین المللی غیرقانونی می‌داند و همه‌ی این موارد را مانعی در مسیر اجرای راه حل دو کشور به شمار می‌آورد.

همچنین اتحادیه اروپایی بر درخواست خود از اسرائیل برای متوقف ساختن همه فعالیت‌های ساخت و ساز در شهرک‌ها از جمله در شرق بیت المقدس شرقی و مناطق حساسی همچون هار هما‏، گیوات هاماتوس و‌ای وان تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار