بهمن ماه شروع شد و شمارشش یک به یک به عدد ۲۲ رسید تا همچون یک بهمن از قله‌های بلند انقلاب سرازیر شود و هر آنچه که مانع ارزش‌های اسلامی-ایرانی بوده را با خود ببلعد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید تا رژیم پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شود.

آری، امروز یادآور یکی از بزرگترین رخداد‌های تاریخی ملت بزرگ ایران است و این روز مبدل به یک روز فراموش ناشدنی و بزرگ برای ایرانیان شده است.

نه، به ارزانی‌های به ظاهر خوش و خرم قبل از انقلاب که گرانی و قحطی ارزش، کرامت نفسانی و استقلال را در روزگار آمریکاییش با خود داشت.

آری، ملت ایران اسلامی نیز در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ موفق شد بر حکومت مستبدانه و شاهنشاهی فائق آید و در این روز تصمیم گرفت خود برای آینده اش برنامه ریزی کند.

نه، به ذهن‌های در قفس مانده مردم که حقیقتا در تعیین سرنوشت خود تبدیل به یک هیچ کاره‌ی تمام عیار شده بودند.

آری، به برکت خون‌های مظلومان و تلاش‌های تمامی اقشار جامعه به رهبری بنیانگذار فقید و بزرگ جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در ۲۲ بهمن به پیروزی دست یافتند و تصمیم گرفتند خود سرنوشت خود را در زیر لوای اسلام رقم بزنند.

شاید مثلث استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در هندسه جهان حرف‌ها دارد. این سه رأس در زاویه انقلاب‌های جهانی قرار دارند تا به نقطه عطف آزادگی از استبداد و استکبار برسد. زیرا این انقلاب اسلامی ایران بود که همچون چشمه‌ای در مسیر ظلم و وابستگی به بیگانگان جوشید تا هر چه در مسیر بوده از میان بردارد و سرچشمه‌ای برای دیگر انقلاب‌های جهانی شود.

انقلاب اسلامی، قطب سیاسی و عامل فروریزی رژیم‌های وابسته و تحمیلی در جهان

با وجود همه ناباوری‌ها و تمامی تلاش‌هایی که در سطح بین المللی برای حفظ رژیم شاه و جلوگیری از موفقیت امام خمینی به عمل آمد، انقلاب اسلامی در مرحله نخست مبارزات خویش در روز ۲۲ بهمن پیروز شد و از این جهت پیروزی آن بیشتر به یک معجزه شبیه بود.

به جز امام‌خمینی و توده‌های بی‌شماری که خارج از تحلیل‌های معمول، به گفته‌ها و وعده‌های امام باور قلبی داشتند، عموم تحلیل‌گران سیاسی و همه کسانی که در رخداد‌ها و حوادث ایران دخیل بودند، وقوع چنین پیروزی را حتی تا روز‌های واپسین عمر رژیم شاه ناممکن می‌دانستند.

نهضتی که امام خمینی پرچمدار و پایه‌گذار آن بود، توانست در روز ۲۲ بهمن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را پس از ۱۴ قرن به جهان تشنه عدالت کند. به همین دلیل است که انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام به عنوان «انقلاب امام خمینی» شناخته شده است.

به همین علت است که تاکنون هیچ یک از طرح‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی آمریکا علیه ایران که غالباً با حمایت یا سکوت متحدان منطقه‌ای و جهانی آن کشور همراه بوده، به نتیجه نرسیده  و به همین دلیل است که پس از گذشت سه دهه مقابله غرب با انقلاب، امروز تئوریسین‌ها و سیاستمداران اروپائی و آمریکائی بر ضرورت پذیرش و تحمل واقعیت انقلاب و جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تاکید می‌کنند.

در دوران معاصر، روز ۲۲ بهمن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود.

این حادثه بزرگ قرن از یک سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر یکی از استوارترین رژیم‌های وابسته را ریشه کن ساخت و در کشور ایران با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرت‌های بزرگ جهان داشت، تحولی سیاسی ـ مردمی و عظیم به وجود آورد و یکبار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان و فروریزی رژیم‌های وابسته و تحمیلی را در سرزمین‌های پر نعمت اسلامی، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان گشود و موجی از وحشت و اضطراب را در دل‌های جهانخواران پدید آورد.

انتهای پیام/ر

یادداشت: پاک منش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا
۰۹:۵۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
دقیقا درسته
آخرین اخبار