هم زمان با دهه فجر ۱۷ واحد مسکونی مهر به خانواده‌های مددجویان بهزیستی قم تحویل داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  به مناسبت دهه فجر در مراسمی ۲ هزار و ۳۸۱ واحد مسکن مهر به خانواده‌های مددجویان بهزیستی در کشور تحویل داده شد که سهم استان قم ۱۷ واحد مسکونی است.

قبادی دانا ،رئیس سازمان بهزیستی در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس هم زمان با سراسر کشور برگزار شد، هزینه این واحد‌ها را ۵۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۰۵ میلیارد تومانِ آن از کمک‌های بلا عوض، ۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه، ۱۲ میلیارد تومان شامل معافیت‌های حق انشعاب و مجوز ساخت و ۴۳ میلیارد تومان با کمک خیران تامین شده است. 


مدیر کل بهزیستی استان قم نیز در این مراسم طرح‌های باقیمانده مسکن مهر بهزیستی را ۱۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۷۵۵ واحد مسکونی طرح مسکن مهر تحویل مددجویان شده است.


مهدی پهلوانی هزینه این واحد‌ها را از آورده مددجویان، خیران، تسهیلات بانکی و سازمان بهزیستی بیان کرد و افزود: این واحد‌ها با متراژ ۷۸ و ۶۵ متری در منطقه پردیسان بنا شده است.


مدیر کل بهزیستی استان دو هزار مددجوی استان را نیازمند مسکن خواند که ۳۰۰ خانواده دارای دو معلول هستند.


پهلوانی روند مسکن ملی در حمایت از این خانواده‌ها را ضعیف دانست و گفت: اگرچه تامین مسکن برای چنین خانواده‌هایی در قانون دیده شده، اما آورده مسکن ملی مبالغ زیادی است که عملا خانواده‌های زیر پوشش نهاد‌های حمایتی توان بهره مندی از آن را ندارند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار