معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: رعایت‌نکردن ۱۵ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل تغییر رنگ آبی به زرد در نرم‌افزار ماسک در سطح استان شد.

حجت‌الله غلامی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان، در حاشیه افتتاح طرح‌های دهه فجر در کاشان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در سطح استان خوشبختانه به مرز ۹۵ درصد رعایت دستورالعمل‌ها رسیده بودیم و حتی در بعضی مشاغل این رعایت‌ها ۱۰۰ درصد بود.

او، با تاکید بر اینکه متوسط ۹۵ درصدی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح استان اصفهان شرایط خوبی بود گفت: متاسفانه در یکی دو هفته گذشته میزان رعایت‌ها با کاهش ۱۵ درصدی به ۸۰ درصد رسید.

به گفته او، با وجود این کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به طور طبیعی باید شاهد تغییرات در شیوع بیماری کرونا و وضعیت رنگ‌بندی آن در شهرستان‌ها روبرو باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اظهار تأسف از اینکه این زنگ‌خطر از شهرستان اردستان شروع شد گفت: وضعیت اردستان در یک هفته از رنگ‌بندی آبی به زرد و از زرد به نارنجی تبدیل شد.

غلامی، تصریح کرد: درصورتیکه رعایت نکردن این شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه داشته‌باشد به‌راحتی مثل شهرستان اردستان تغییر وضعیت خواهد داد که برای استان اصفهان مطلوب نیست.

او با تاکید بر اینکه نباید مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در آذرماه فراموش شود گفت: هر چقدر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کم شود خطرات مرگ و میر و ابتلا به این بیماری نیز بیشتر می‌شود.

غلامی، با تقدیر از زحمات کادر درمان گفت: هر چقدر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود زحمات مجموعه افراد بهداشت و درمان کشور از بین می‌رود.

به گفته معاون عمرانی استاندار اصفهان، عادی انگاری شرایط شیوع کرونا از سوی شهروندان بسیار خطرناک و عامل صدمات و اتفاقات جبران ناپذیری است.

علی اکبر مرتضایی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه کاشان، نیز در پایان گفت: به میمنت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۹۰ طرح با اعتبار ۳۶۲ میلیارد تومان بهره‌برداری و عملیات اجرایی آن در دهه فجر آغاز شد.

او، تصریح کرد: طرح‌های دهه فجر امسال در کاشان نسبت به دهه فجر سال گذشته به لحاظ تعداد ۲۷ درصد و از نظر اعتبار مالی پنج درصد افزایش یافته است.
شایان ذکر است:هشت طرح فرهنگی، بهداشتی و عمران شهری دهه فجر با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان روز سه‌شنبه با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان در کاشان به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.