معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز کانون فرهنگی و تربیتی را مکانی برای پرورش خلاقیت دانش آموزان و تحقق تعلیم و تربیت دانست.

علی عبیات معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی محلی مناسب برای تحقق هر چه بیشتر فرآیند تعلیم و تربیت است.

او با بیان اینکه تقویت کانون‌های فرهنگی و تربیتی در حوزه پرورشی موجب تقویت خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان و توانایی حل مسائل به هنگام مواجه با مشکلات می‌شود، افزود: این مکان‌ها تکیه گاهی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت دانش آموزان در محیطی سالم و امن است که مسئولان باید در این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

عبیات اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش وظایفی برای این کانون‌ها در زمینه ترویج مسائل اعتقادی، فرهنگی و هنری، ورزشی، اجتماعی، علمی و مهارتی ترسیم کرده که می‌تواند در تربیت نسل آگاهانه نسل‌ها موثر واقع شود، ضمن اینکه غنی سازی اوقات فراغت با برنامه‌های متنوع همراه با ایجاد شادابی و نشاط از محور‌های مهمی است که در کانون‌های فرهنگی و تربیتی باید به آن نگاه عمیقی صورت گیرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی تربیتی مراکزی برای تقویت هویت فرهنگی، دینی و ملی و آشنا کردن دانش آموزان با ارزش‌های فرهنگی و زمینه ارتباط صمیمی و معاشرت سازنده اجتماعی است، تصریح کرد: در این مراکز بستری فراهم می‌آید تا وجدان جمعی، خود اتکایی و قدرت تصمیم گیری در بین دانش آموزان تقویت شود و برای زندگی اجتماعی و ایفای نقش موثر در تلاش همسو برای رسیدن به اهداف مشترک، مهارت لازم به دست آید.

این مقام مسئول بیان داشت: آماده سازی، پویایی و تربیت نسل نوجوان و جوان برای آینده کشور نیازمند ساز و کار‌های مناسب فرهنگی و آموزشی بوده که در این میان نقش کانون‌های فرهنگی تربیتی حائز اهمیت فراوان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.