آخرین وضعیت اجرای ماده ۱۰ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر واگذاری املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی بررسی و پیشنهادات برای اجرای هر چه بهتر این قانون جمع بندی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی خراسان رضوی گفت: موضوع ماده ۱۰ قانون برنامه ششم در جلسات گذشته مورد بررسی قرار گرفت، اما منجر به اتخاذ تصمیمی نشد، طبق تاکید استاندار، برای بررسی میزان تحقق این ماده و مشکلات موجود در اجرای آن باید بررسی‌های لازم صورت گیرد و پیشنهاداتی برای اجرای این ماده قانونی ارائه دهیم.

او با بیان اینکه واگذاری اموال منقول و غیرمنقول دارایی‌های دولت در این ماده تاکید شده است، افزود: مقرر بود ۴۰هزار میلیارد تومان از بودجه سال جاری از محل فروش اموال مازاد تامین شود و عددی که برای خراسان رضوی پیش بینی شده، حدود یک هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان بوده که باید از این محل تامین شود.

رئیس دبیرخانه شورای گفتگوی خراسان رضوی ادامه داد: طبق جمع‌بندیها، عدد قابل توجهی از این مبلغ درآمد، درخراسان رضوی محقق نشده است، اجرای کار کمتر از یک میلیارد تومان بود، اما برخی پرونده‌ها در مسیر اجرا قرار داشت و هنوز به فروش اموال نرسیده است.

لبافی درباره موانع موجود در مسیر تحقق این موضوع بیان کرد: نخست اینکه دستگاه‌های اجرایی حاضر به واگذاری اموال خود نیستند و این آمادگی را ندارد، یکی دیگر از موانع، فاقد سند بودن برخی از اموال بود و این موضوع مانع واگذاری‌ها شده بود، مشکلات مربوط به کمیسیون ماده ۵ در تغییر کاربری‌ها یکی دیگر از این موانع بود و ماه‌هاست که املاک ارجایی در این کمیسیون به هر دلیلی به نتیجه نمی‌رسد همچنین، در برخی موارد، دستگاه استفاده کننده و صاحب سند دو دستگاه هستند و این موجب عدم تحقق واگذاری‌ها شده است.

انتها ی پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.