مدیر عامل انجمن اوتیسم استان اصفهان گفت: باید مشکل کودکان اوتیسم در سنین پایین توسط روانشناس، شناسایی و نسبت به تکمیل پرونده این افراد اقدام شود تا شاهد افزایش روند بهبودی باشیم.

رویا قرائتی مدیر عامل انجمن اوتیسم اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار داشت: از سال ۸۸ با مجوز فرمانداری شروع به فعالیت کردیم در آن زمان ۱۵۰ پرونده داشتیم، اما تا امسال ۷۰۰ مددجو تحت پوشش انجمن اوتیسم قرار گرفتند. آمار، بیشتر از تعداد پرونده‌ها است، اما بسیاری از خانواده‌ها تمایل به تشکیل پرونده ندارند.

او ادامه داد: بچه‌های اوتیسم به لحاظ فیزیکی تقریباً سالم هستند و رفتار این افراد نشان دهنده وجود مشکلات است. بچه‌ها زمانی که تحت آموزش قرار می‌گیرند بهبودی نسبی پیدا می‌کنند، اما خانواده‌ها نمی‌خواهند فرزندانشان در طیف کودکان اوتیسم قرار بگیرند و از تشکیل پرونده امتناع می‌کنند. خانواده‌ها باید در سنین پایین برای تشکیل پرونده اقدام و از انکار کردن بپرهیزند.

مدیر عامل انجمن اوتیسم اصفهان با اشاره به نسبی بودن هزینه‌های خدماتی بیان کرد: برخی از هزینه‌های روانشناسی و درمانی به صورت رایگان است، اما بعضی از هزینه‌ها مانند دندان پزشکی با تخفیف‌های ۲۰ درصدی اعمال می‌شود.

قرائتی گفت: با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی مانند فروش آثار هنری کودکان اوتیسم سعی در معرفی مشکلات و توانمندی این افراد به عموم جامعه داریم تا مردم بیشتر با مشکلات کودکان اوتیسم آشنایی پیدا کنند. افراد اوتیسم در طیف‌های متفاوتی هستند و بعضی از این افراد در زمینه‌های ورزشی نیز موفقیت‌هایی داشته‌اند.

او با اشاره به تبعات کرونا بر کودکان اوتیسم گفت: در سال‌های اخیر که حتی کرونا وجود نداشت تعطیلات سال نو را همان ۴ روز اول در نظر می‌گرفتیم تا خانواده‌ها با مشکلی روبه‌رو نشوند. با شیوع کرونا خانواده‌ها از سویی در زمینه آموزش مجازی نیز دچار مشکل شدند این آموزش‌ها هیچ تاثیر مثبتی بر روند آموزشی این افراد نداشته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: اوتیسم ، بیماری نادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.