مدیرکل استاندارد لرستان گفت: هفت هزار و ۳۵۸سیلندر معیوب و چهار هزار و ۱۹۸ شیر معیوب و از رده خارج در تاسیسات سیلندر پرکنی استان از چرخه مصرف خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آبادمرضیه قنبریان،مدیرکل استاندارد لرستان به رسانه‌ها اعلام کرد: امسال ۶ هزار و ۶۹۰سیلندر گاز مایع نو و سه هزار و ۵۴۲ شیر نو مربوط به سیلندر گاز مایع وارد چرخه مصرف استان شد.

او اظهار کرد: شیر و سیلندر‌هایی که به لحاظ صدمات وارده در چرخه توزیع و یا استهلاک قابل استفاده نیستند، از رده خارج می‌شود.

قنبریان ادامه داد: بازدید از تاسیسات سیلندر پرکنی و نظارت بر رعایت موارد ایمنی و استاندارد‌های ملی مربوطه، عملیات شارژ و عرضه گاز سیلندری بررسی فعالیت‌های انجام شده توسط شرکت‌های موزع، تهیه آمار کلی شیر و سیلندر بازسازی، نوسازی و جایگزین شده؛ بازدید از واحد‌های تولیدی و تعمیراتی شیر و سیلندر گاز مایع، از وظایف کمیته نظارت استانی است.

مدیرکل استاندارد لرستان بیان کرد: در راستای نظارت بر عرضه و توزیع کالا‌های مشمول استاندارد اجباری در بازار استان در دی ماه سال جاری ۵۳ قلم کالای مغایر با استاندارد شناسایی شد.

قنبریان افزود: مغایرت‌ها مربوط به نداشتن و جعل نشان استاندارد و یا نداشتن کد ۱۰ رقمی است.

او یادآور شد: در دی ماه سال جاری، ۲۵۹ مورد بازرسی از بازار انجام گرفت و فرآورده‌های مغایر شامل دستمال کاغذی، شیر خشک، چای سیاه، کیک، رب گوجه فرنگی، پنیر پیتزا، خرما، شکر، مایع ظرفشویی، محافظ الکترونیکی، قند، پودر لباسشویی و دستی در مراکز عرضه و توزیع شناسایی شد.

مدیرکل استاندارد لرستان اضافه کرد: گزارش اقلام مغایر مشاهده شده در بازار استان لرستان، به طور مستمر به استان‌های محل تولید جهت اقدام اعلام می‌شود.

مردم می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.