معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: محموله های بعدی واکسن کرونا به زودی برای استان ارسال خواهند شد و در ادامه برای سایر گروه های هدف تعریف شده تزریق می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد   مریم کوشکی،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حاشیه تزریق واکسن کرونا برای نخستین گروه هدف بیان کرد: کادر مراقبت های ویژه بیماران کرونایی استان دوز نخست واکسن را دریافت کردند.

او اظهار کرد: این محموله شامل ۲۶۰ دوز از واکسن است که امروز برای کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه ی بیماران کرونایی در مراکز درمانی اصلی کرونا در استان تزریق شد.
کوشکی با بیان اینکه این واکسن در ۲ نوبت و دوز دوم آن به فاصله ی سه هفته بعد از دوز اول تزریق می شود، ادامه داد: بر این اساس کادر درمانی بخش های مذکور که تا کنون به کرونا مبتلا نشده باشند این واکسن را دریافت کردند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شد از نوع روسی و با نام تجاری اسپوتنیک ۵ است.
او با بیان اینکه این واکسن فعلا مجوز تزریق برای افراد زیر ۱۸ سال را ندارد، افزود: واکسن کرونای اسپوتنیک ۵ در دو فاز برای افراد هدف تزریق خواهد شد.
او ادامه داد: فاز اول برای افرادی است که بیش ترین خطر ابتلا را داشته و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی یا همان خط مقدم مبارزه، افراد دارای بیماری زمینه ای و پرخطر، مراکز نگهداری عمومی می باشند.
کوشکی عنوان کرد: فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب پذیری بالا می باشد و با فاصله ی سنی ده سال تعیین می شود.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: براین اساس از افراد سالمند تا ۷۵ سال شروع شده و ترتیب ۶۵ تا ۷۵، ۵۵ تا ۶۵ را در بر می گیرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: هدف اصلی از تزریق این واکسن قطع گردش ویروس و همه گیری و در نهایت کاهش تعداد مرگ و میر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۶۴ هزار و ۶۸۳ شهروند این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند.

او  بیان کرد: تاکنون۱۹۵ هزار و۱۴۷ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد پاسخ ۱۹۴ هزار و ۴۹۲ مورد اعلام شده است.

او  بیان کرد: از این تعداد نمونه ارسالی به آزمایشگاه های مرجع استان ۱۲۹ هزار و ۸۰۶ مورد منفی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۲۶ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اکنون شهرستان های خرم آباد، دورود، الیگودرز، پلدختر،دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، ازنا، کوهدشت، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی (کم خطر) شیوع کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.