استاندار اردبیل از عملیات اجرایی احداث تونل انتقال آب شبکه آبیاری پایاب سد مخزنی گیوی در شهرستان کوثر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در این بازدید گفت: خوشبختانه روند فعالیت در پروژه مناسب است و با این روند انتظار می رود پروژه حفر تونل شبکه پایاب سد گیوی در زمان تعیین شده در اواسط سال بعد به پایان برسد.

او با تاکید بر شروع عملیات لوله گذاری سامانه انتقال آب این شبکه اظهار کرد: برای بروزرسانی مطالعات فنی شبکه آبیاری فرعی این پروژه نیز باید هرچه سریعتر برنامه ریزی و اقدام لازم بعمل آید.

عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این بازدید با ارائه گزارش عملیات اجرایی حفاری  ورودی و خروجی تونل انتقال آب شبکه آبیاری گیوی گفت: حفاری تونل از قسمت ورودی حدود ۶۰ متر رسیده است و همزمان از انتهای این تونل نیز در حال انجام عملیات سرباربرداری برای حفاری هستیم.

او با اشاره به فعالیت های اجرایی خاک برداری و سرباربرداری در خروجی تونل که حدود ۲۰ هزار متر مکعب انجام یافته است، بر حفاری همزمان ورودی و خروجی تونل هم زمان برای تسریع در حفاری تونل تاکید کرد افزود: حمایت های استاندار اردبیل در تامین مالی طرح شبکه آبیاری گیوی از طریق فاینانس داخلی بسیار موثر و راهگشا بوده است و از این بابت قدردان هستیم.

رضا حبیبی نماینده مجری طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی در این بازدید گفت: پیش پرداخت قسط اول قرارداد و قسط اول تسهیلات ماده ۵۶ اخذ شده از بانک‌ کشاورزی و بانک سپه و همچنین صورت وضعیت شماره یک به پیمانکار جهت تسریع در عملیات پرداخت شده است و پیمانکار نیز نسبت به افزایش تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز کارگاه برای تسریع در عملیات احداث شبکه اصلی پایاب سد گیوی اقدام کرده است و فعالیت های اجرایی از دو جبهه کاری در ابتدا و انتهای تونل در حال انجام است.

او افزود: همزمان اقدامات اولیه برای تهیه کویل فلزی و تهیه لوله برای شبکه مورد نیاز را نیز آغاز سده است و سفارش تولید و ساخت ۵۰۰ متر لوله فولادی برنامه ریزی شده که نسبت به خرید لوله های  فولادی آماده و مطابقت با استانداردهای لازم و تطبیق آن با مشخصات فنی پروژه نسبت به تسریع در حمل و جا گذاری لوله های فولادی اقدام شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.