نخستین مرحله واکسیناسیون در خوزستان صبح امروز همگام با سراسر ایران آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صبح امروز مرحله نخست واکسیناسیون در خوزستان هم گام با سراسر کشور در بیمارستان رازی شهر اهواز آغاز شد.

در مرحله اول، واکسن کرونا به کادر درمان بخش «آی سی یو» در بیمارستان‌های پذیرای بیماران کرونایی تزریق می‌شود و اولین شخص دریافت کننده در خوزستان نیز یک پزشک ۴۹ ساله بود.

قاسم جلالی، فوق تخصص ریه پس از تزریق نخستین واکسن کرونا در خوزستان گفت: «تاکنون ۲ بار به این ویروس گرفتار شدم» و به همین منظور نیز داوطلب شدم تا برای قطع زنجیره انتقال و تشویق مردم برای تزریق واکسن داوطلب اولین دریافت کننده واکسن «اسپوتنیک وی» باشم.

او با بیان اینکه از سال ۱۳۷۷ کارمند رسمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز است، افزود: پس از شیوع ویروس کرونا نیز خدمت رسانی به بیماران را آغاز کردم و نسبت به آینده واکسیناسیون نیز خوشبین هستم، زیرا بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده واکسن کرونا می تواند تا ۹۲ درصد ایمنی زایی ایجاد کند.

تزریق اولین واکسن کرونا به کارمند علوم پزشکی در اهواز

پیشتر نیز مقامات کشوری اعلام کرده بودند که تزریق واکسن در ابتدا به کارمندان بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های پذیرنده بیماران مبتلا به کرونا انجام می شود.

آغاز واکسیناسیون کرونا در خوزستان

در ایران نخستین مرحله واکسیناسیون درست یک روز پیش از ۲۲ بهمن در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و نخستین فردی که واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به او تزریق شد، «پارسا» فرزند سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران بود.

کادر درمان در حال واکسیناسیون در خوزستان

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۰۹:۱۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
ان شاءالله موفقیت آمیز باشه و به زودی همه بتونن از این واکسن تزریق کنن و شر این ویروس کم بشه، واقعا خسته شدیم از شرایطی که هست، خدا سلامتی بده به اوناییکه داوطلب شدن برای تزریق واکسن
Iran (Islamic Republic of)
مژگان رضوانی
۰۰:۴۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
خداروشکر که بالاخره واکسن اومد... کاش همه چی عادی بشه به خصوص تو خوزستان
Iran (Islamic Republic of)
مژگان رضوانی
۰۰:۴۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
خداروشکر که بالاخره واکسن اومد... کاش همه چی عادی بشه به خصوص تو خوزستان