قربانی، مربی تیم فوتبال سایپا در خصوص فوتبال کشورمان توضیحاتی را عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز قربانی، مربی تیم فوتبال سایپا در خصوص آمادگی تیم‌های ایرانی برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: قبلا گفته ام که برای رسیدن به نتیجه لازم است فرآیندی طی شود. فرآیند یعنی به روز بودن، آگاهی از وضعیت تیم و داشتن یک سبک مشخص و این فرآیند است که منجر به نتیجه گیری می‌شود؛ اما در فوتبال ما راه‌های دیگری برای رسیدن به نتیجه وجود دارند و افراد به دنبال استفاده از راه‌های دیگر می‌روند و نتیجه می‌گیرند.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: وقتی که مربی بدون طی کردن یک فرآیند مشخص نتیجه می‌گیرد، تصور می‌شود که آن شخص مربی خوبی است و هدایت تیم‌های بزرگ به چنین شخصی داده می‌شود. این تیم‌ها به مسابقات آسیایی می‌روند؛ جایی که در آن جنگ بر سر فرآیند‌ها است. در حالی که آن مربی را‌ه هایی را طی کرده است که با آن ها، تنها در فوتبال ایران می‌توان نتیجه گرفت و به همین دلیل است که تیم‌های ایرانی در آسیا حرفی برای گفتن ندارند و برنامه سازمان یافته و ساختاری هم نداریم. در فوتبال ایران تنها دنبال نتیجه هستیم و به طی کردن یک روند برای نتیجه گیری اعتقادی نداریم.

قربانی ادامه داد: باید تعارف را کنار گذاشت. در فوتبال ایران مربی بعد از شکست، علیه تیم داوری بیانیه صادر می‌کند تا افکار عمومی را فریب دهد. امیدوارم یک روز مربیان فرآیندگرا، جایگزین مربیان نتیجه‌گرا که برای نتیجه گرفتن دست به هر کاری می‌زنند، شوند. ما مربیان فرآیندگرا در فوتبال کشور داریم، اما تعداد آن‌ها کم است. شاید عده‌ای در حرف بگویند که برای فوتبال وقت می‌گذارند. متاسفانه در فوتبالی کار می‌کنیم که تنها نتیجه مهم است و برای رسیدن به نتیجه هرکاری می‌کنیم. 

مربی تیم فوتبال سایپا در پایان گفت:کشوری مانند قطر با برنامه ریزی دقیق و فراهم کردن انواع امکانات، کمپ‌های تمرینی و درست کردن سبک فوتبالی مخصوص به خود از رده های سنی پایه قهرمان آسیا می‌شود و این یعنی یک فرآیند سازمان یافته؛ در حالی که در ایران به علت این که کار نادرست در برهه ای جواب داده است، روی انجام آن اصرار داریم و سرانجام یک جایی مجبور هستیم که از این رویه غلط دست بکشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار