یک شرکت انگلیسی یک برنامه موبایل طراحی کرده که وضعیت حیوانات مزرعه را ارزیابی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت Waitrose امروز برنامه جدید تلفن همراه خود را ارائه می‌دهد که به خرده فروشی‌ها کمک می‌کند تا احساسات حیوانات مزرعه خود را ارزیابی کنند. در نوع خود این برنامه کاربردی برای اولین بار که است منتشر می‌شود، این برنامه برای مدیریت و بهبود فرصت‌های حیوانات است. چون باید یک زندگی خوب و غنی را تجربه کنند.

روندی که Waitrose امیدوار است بتواند با کمک آن باعث پیشرفت بیشتر استاندارد‌های رفاه حیوانات در سراسر انگلستان شود.

ارزیابی رفتاری کیفی حیوانات به کمک یه اپلیکیشن

این اپلیکیشن توسط دانشمندان برجسته رفتار‌های حیوانی در کالج روستایی اسکاتلند (SRUC) توسعه یافته و برای کمک به تیم‌های میدانی برای درک بهتر، تشخیص و ضبط رفتار‌های بیانی و احساسی حیوانات طراحی شده است.

اگرچه این برنامه کاربردی به گونه‌ای طراحی شده است که در مزرعه، کاربردی و آسان باشد، اما با تحقیقات علمی دقیق سازنده آن، پروفسور Francoise Wemelsfelder، ساخته شده و "ارزیابی رفتاری کیفی" (QBA) نام دارد.

ساخت یک برنامه کاربردی برای مراقبت و پرورش حیوانات

این روش به بازرسان رفاه حیوانات اجازه می‌دهد تا کیفیت زندگی آن‌ها را بررسی کنند. رفتار‌های مختلفی مانند آرام بودن، پرتنش بودن، بازیگوشی، اضطراب و ...، رفتار‌هایی هستند که نشان دهنده زبان بدن و احساسات یک حیوان و علائم احتمالی رفاه عمومی آن‌ها است.

این به تیم‌های میدانی کمک می‌کند تا مزارع Waitrose را ارزیابی کنند و مهارت‌های خود را توسعه دهند و حالات مختلف حیوانات را مشاهده و بررسی کنند. این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا حال و هوای حیوانات را هنگام تعامل با یکدیگر و محیطشان بهتر درک کنند.

پروفسور وملسفلدر در این باره گفت: "QBA نه تنها راهی برای ارزیابی عوامل مختلف است، بلکه گفت و گو‌هایی را نیز در مورد چگونگی بهتر زیستن یک حیوان آغاز می‌کند. زیرا اساسا معتقدیم که حیوانات صرفا ابزار تولیدی نیستند که باید مدیریت شوند، بلکه آن‌ها موجوداتی باهوش هستند که باید از آن‌ها مراقبت کرد. "

او ادامه داد: "در حالی که این روند همچنان در مرحله توسعه است، این واقعیت که برنامه در مقیاس وسیع با یک سوپرمارکت زنجیره‌ای پیشرو مورد آزمایش قرار گرفته و توسعه می‌یابد، یک گام فوق العاده قابل توجه و مثبت برای این صنعت است. "

این برنامه وسعت اندازه گیری‌های موجود در زمینه رفاه حیوانات را که Waitrose برای چندین دهه استفاده کرده است، شامل سلامتی، خوراک مناسب و مسکن خوب، تقویت می‌کند. این پروژه بخشی از استراتژی جدید ۱۰ ساله کشاورزی Waitrose را تشکیل می‌دهد، که هدف آن داشتن حیوانات خوب و غنی، پرداخت حق عادلانه به کشاورزان، اطمینان از تامین منابع مواد اولیه و کاهش قابل توجه انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در تمام مزارع و استخر‌های پرورش ماهی انگلیس است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.