مرادی از آغاز به کار پایگاه مجازی پیوند مسجد، مدرسه و منزل با رویکرد‌های تشویقی در آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه مرادی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: اولین بنایی که پیامبر اسلام (ص) بنا نهاد مسجد بود؛ چرا که یکی از کانون‌های مهم تربیتی، در کنار مدرسه و خانواده، مسجد است که پیامبر(ص)  با پایه گذاری مسجد نشان داد که مسجد، بهترین پایگاه برای انسان‌های متعهد است.

او افزود: اگر ۳ کانون تربیتی مسجد، مدرسه و منزل با هم تعامل مستمر داشته باشند، قطعا در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های روحی تاثیرگذارند و با تقویت بهره مندی از آموزه‌های دینی در تحکیم بنیان خانواده اثرگذار هستند.

مرادی گفت: تاثیر پرورشی این کانون‌های تربیتی بسیار پررنگ است و یکی از وظایف معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، تقویت ارتباط دانش آموزان با مساجد است و ائمه جمعه باید تاکید و تشویق بر حضور دانش آموزان در مساجد داشته باشند.

او بیان داشت: جایگاه مسجد در منظومه فکری امامان و همه علما بسیار رفیع است و  باید بررسی شود، خانواده‌هایی که افرادی سالم و صالح را تربیت کرده اند، چه کرده اند و شهدای ما چه ارتباطی با مسجد داشته اند؟

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه مساجد یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند، ابراز امیدواری کرد: افتتاح پایگاه مجازی پیوند مسجد، مدرسه و منزل، در آموزش و پرورش استان کرمان با رویکرد‌های تشویقی در تحقق اهداف گام دوم انقلاب و آماده سازی دانش آموزان به منظور دستیابی به حیات طیبه موثر باشد.

 انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار