ابدالی گفت: مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محور‌های توسعه پایدار است، لذا می‌توان با آموزش و اجرای راهکار‌های کاهش تولید پسماند به آن دست یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ غلامرضا ابدالی مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام، گفت: امروزه پسماند‌ها از جمله آلاینده‌های زیست محیطی شناخته شده هستند که نیاز به مدیریت مناسب دارند و هرگونه راه‌حلی در خصوص مدیریت پسماند، باید اهداف بهداشتی، زیست محیطی و نیز جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی را مدنظر قرار دهد.

ابدالی در ادامه به وضعیت جایگاه دفن زباله ایوان اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت سایت دفن زباله مطلوب نیست و انتظار می‌رود با ایجاد و راه‌اندازی کارخانه بازیافت در مرکز استان، تا حدودی از مشکلات در این زمینه کاسته شود.

او عدم تفکیک زباله‌ها از مبدأ و عدم محدودیت در تولید زباله را از جمله مهمترین مشکلات در زمینه مدیریت پسماند عنوان کرد و افزود: با فرهنگ سازی، بهبود و تقویت روش‌های اطلاع رسانی و آموزش می‌توان در مسیر مدیریت پسماند و بهبود وضعیت محیط زیست گام برداشت و این امر جز با مشارکت و همکاری همه شهروندان جامعه میسر نخواهد شد.

ابدالی اظهار کرد: مدیریت ضعیف پسماند باعث آلودگی آب، خاک و هوا می‌گردد و تاثیر عمده‌ای بر سلامت عمومی خواهد داشت.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.