شکوری عنوان کرد:با حذف کالابرگ و شارژ سهمیه سوخت خانوار در کارت بانکی، از قاچاق سوخت جلوگیری و مصرف کننده‌های واقعی شناسایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجتبی شکوری مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی خراسان شمالی گفت:در استان ۴۹ باب جایگاه عرضه فراورده نفتی،۲۹ جایگاه CNG اعم از تک منظوره و دو منظوره،۱۰۹ باب فروشندگی روستایی نفت سفید و گاز و ۷۹ نفتکش که کار جابجایی سوخت را بر عهده دارند، فعالیت می‌کنند.

شکوری با بیان اینکه پراکندگی جغرافیایی استان گسترده است در نتیجه توزیع و حمل سوخت از طریق انبار‌های استان‌های مجاور انجام می‌شود، افزود:انبار سوخت داخل استان جنبه تدارکاتی ندارد و فقط ذخیره سازی است که در شرایط بحرانی استفاده می‌شود.

او عنوان کرد:در حال حاضر تامین سوخت شهرستان‌های شیروان و فاروج از مجموعه فرآورده‌های خراسان رضوی، گرمه و جاجرم از منطقه شاهرود، اسفراین و منطقه‌ای از بجنورد از انبار سبزوار و مناطق جنگل گلستان از انبار گنبد انجام می‌شود.

به گفته شکوری فرایند تخصیص سوخت بصورت ماهانه انجام میشود و به دلیل ارتباط استان با مناطق تامین سوخت، تاکنون هیچ جایگاه سوختی با کمبود و یا تعطیلی مواجه نشده است.


بیشتر بخوانید


شکوری با اشاره به میزان برداشت و ذخیره سازی فراورده‌های نفتی در ۱۰ ماهه امسال گفت: میزان مصرف بنزین موتور با کاهش ۲۲ درصدی از ۱۹۹ میلیون و ۳۰۴ هزار لیتر به ۱۵۵ میلیون و ۶۸۴ هزار لیتر رسیده است.

او عنوان کرد:امسال به دلیل گاز کشی های انجام شده در استان میزان استفاده از نفت سفید با ۳۷ درصد کاهش مواجه بوده که از ۱۲ میلیون و ۸۵۲ هزار لیتر به ۸ میلیون لیتر نفت سفید رسیده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی افزود: امسال به جهت اینکه نفت گاز نیروگاهی بعنوان سوخت جایگزین مورد استفاده قرار گرفت با افزایش ۴۱ درصدی برداشت مواجه بوده و از ۲۰۷ میلیون و ۸۸۸ هزار لیتر در ۱۰ ماهه سال گذشته، امسال به ۲۹۳ میلیون و ۹۸۳ هزار لیتر رسیده است.

شکوری در خصوص میزان مصرف نفت کوره گفت: صنایع بزرگ استان همچون سیمان، قند شیروان آلومینا جاجرم، لوله گستر اسفراین از سوخت جایگزین مازوت استفاده کردند که در نتیجه مصرف این نوع سوخت از هفت میلیون و ۸۳۸ هزار لیتر در سال گذشته به ۱۹ میلیون و ۳۰۵ لیتر در سال جاری رسیده است که افزایش ۱۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

او در خصوص کیفیت سنجی فراورده‌های نفتی عنوان کرد:با امضای تفاهم نامه با اداره کل استاندار استان، بطور میانگین ۵ مرحله بازدید کیفیت انجام می‌شود که در صورت وجود تخلف، جایگاه تا رفع خطای احتمالی تعطیل می‌شود، اما تاکنون مشکلی از نظر کیفیت مشاهده نشده است.

مدیر پخش فراورده‌های نفتی استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۲ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر نفت گاز یورو ۴ وارد استان خراسان شمالی شده و در جایگاه‌های عرضه توزیع شده است.

شکوری از احداث و راه اندازی ۹ جایگاه سوخت در قالب مجتمع خدمات رفاهی در استان خبر داد و گفت:جایگاه‌هایی در راز و جرگلان ، رباط قره بیل، شوقان، ینگه قلعه، لوجلی ،ورودی فاروج ،محدوده فرودگاه بجنورد،مسیر شهرک گلستان  و ۳۲متری ... احداث و راه اندازی خواهد شد.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی خراسان شمالی با اعلام اینکه چهار هزار و ۲۷۶ خانوار در سامانه دریافت نفت سفید ثبت نام کرده اند، افزود: در سال دوهزار و ۴۲۰ لیتر نفت سفید به هر خانوار اختصاص داده می‌شود.

مدیر شرکت پخش فراورده‌های استان از ثبت نام یک هزار و ۴۹۵ خودرو جهت دوگانه سوز کردن خبر داد و گفت:در استان ۱۳ کارگاه مجاز پخش CNG فعال است که ۲ کارگاه موفق به دریافت مصوبات لازم شدند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.