رئیس بیمارستان امام خمینی ساری درباره اولویت تزریق واکسن کرونا برای کادر درمان توضیحاتی ارائه داد.

دکتر غفاری رئیس بیمارستان امام خمینی ساری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه اولویت تزریق واکسن کرونا با بیمارستان‌هایی است که به صورت ارجاعی بیماران کرونایی را در یک سال اخیر پذیرش می‌کردند، گفت: از بین پرسنل این بیمارستان‌ها هم اولویت فعلی برای تزریق واکسن با پرستار‌انی بوده که در بخش‌های ویژه پذیرش بیماران کرونا فعالیت می‌کردند.

او افزود:در اولویت فعلی تنها پرستار‌انی که مبتلا نشده اند مشمول تزریق واکسن خواهند بود.

دکتر غفاری درباره شروع واکسیناسیون با پرستاران، گفت:بخش اعظمی از پرستاران ما در این مدت به کرونا مبتلا شدند و در مواردی هم متاسفانه به علت ابتلا به این ویروس جان باختند.

بیشتر بخوانید:


او با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از طرف مردم، افزود:چون واکسیناسیون را با تعداد محدود شروع می‌کنیم تعداد کمی از افراد جامعه واکسینه می‌شوند و هنوز اثر طولانی مدت و اثر بخشی این واکسن معلوم نیست.

دکتر غفاری گفت: این واکسن روسی اثر محافظتی خوبی داشته و نزدیک به ۹۲ درصد ایمنی ایجاد می‌کند، ولی درباره مدت زمان محافظت نمی‌توانیم اعلام نظر کنیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری درباره وضعیت کادر درمان استان هم افزود:کادر درمان بسیار خسته و آسیب پذیر است و در حقیقت یک سال پر استرس را گذرانده اند و امیدواریم با همتی که در دولت و وزیر بهداشت بوجود آمده شروع یک دوره محافظتی را با واکسیناسیون در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار