۴۲ طرح‌ شامل خدماتی، کشاورزی، صنفی و صنعتی، دانش بنیان، آبزیان و طیور با هزینه ۴۱ میلیارد ریال در تربت حیدریه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید سعید عبدالله زاده مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت حیدریه گفت: ۲۱ میلیارد ریال از این میزان سهم تسهیلات اشتغال زایی است و در قالب طرح‌های تسهیلات کارفرمایی، راهبری و هدایت شغلی در این شهرستان اجرا شده‌اند که با اجرای این طرح‌ها برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

او افزود: در این جهت فاز یک نخستین مرکز تولید و تکثیر زالوی طبی به روش فارم تلفیقی (آکواپونیک) با اشتغال ۱۲ نفر از بانوان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان به بهره‌برداری رسید که قرار است در فاز دوم ۲۰ و در فاز سوم ۳۲ فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

رئیس کمیته امداد تربت حیدریه ادامه داد: توزیع ۴۲ سری جهیزیه با کمک مراکز نیکوکاری به ارزش هر سری صد میلیون ریال و پرداخت ۶۰ فقره تسهیلات ضروری به ارزش هر فقره به مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای رفع مشکل نیازمندان تحت پوشش، ساخت ۴۰ باب سرویس بهداشتی و حمام و تعمیرات اساسی منازل، افتتاح ۱۰ واحد مسکونی در رخ، کدکن و بایگ که برای ساخت هر واحد، یک میلیارد ریال هزینه شده است

عبدالله زاده بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی توسط این نهاد خدمات اجتماعی امسال ۱۳۵ میلیارد ریال است که به ۳۵۷ نفر پرداخت شد.

او تصریح کرد:۱۲۷ میلیارد ریال از این رقم مربوط به اعتبارات تبصره ۱۶ برای اشتغال زایی است که به نهاد‌های حمایتی نظیر بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.